بعد از ظهر جمعه، سه عملیات امدادی برای نجات ۳ مصدوم در دار آباد توسط تیم های امداد هلال احمر استان تهران انجام شد.
کد خبر: ۴۳۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 10 June 2017
سه امداد رسانی همزمان در منطقه دارآباد توسط نیروهای امداد و نجات استان تهران در بعد از ظهر جمعه صورت پذیرفت.

در عملیات اول که در منطقه « آبشار کبوترخان» دار آباد رخ داد، پیرو اعلام یک تیم کوهنوردی به پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند مبنی بر بروز مشکل دل درد و حالت تهوع شدید برای یکی از هم تیمی ها و پس از کسب اطلاعات تکمیلی، از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند تیمی متشکل از ۵ نفر نجاتگر داوطلب به محل حادثه اعزام شدند.

این تیم ۵ نفره پس از رسیدن به محل مصدوم اقدامات اولیه وکنترلی را انجام داده و سپس انتقال به سمت ابتدای مسیر کوهنوردی انجام شد.

در همان حین، مصدوم دوم در مسیر همراهی به تیم نجات مراجعه و در خواست کمک کرد، وی به دلیل گزش زنبور دچار حساسیت شده بود که در همان مکان اقدامات لازم انجام و مصدوم به ابتدای مسیر هدایت شد.

حال مصدوم سوم که در حین مرخص کردن مصدوم اول و دوم رویت شد وخیم بود و به همین دلیل تیم امدادی مجددا به سمت محل مصدوم حرکت کرد.

پس از بررسی اولیه و دریافت اطلاعات از همراهان وی، مشخص شد، مصدوم سوم که جوان ۲۱ ساله بود، به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر از حال رفته بود که پس از درخواست اورژانس و تماس با پزشک « آنکال» جمعیت هلال احمر، اقدام به گرفتن فشار خون، ضربان قلب، باز کردن راه هوایی به وسیله ایروی، گرفتن آی وی و انتقال سریع به ابتدای مسیر کوهنوردی شد.

در نهایت مصدوم اول در ساعت ۱۷:۴۵ و ۱۷:۳۵ با رضایت شخصی مرخص شدند و مصدوم سوم در ساعت ۱۸:۳۰ تحویل عوامل اورژانس شد و  مجموع مدت زمان هر سه عملیات ٣ ساعت و ۱۵ دقیقه به طول انجامید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار