کد خبر: ۴۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 06 June 2015
به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از ساري، ناصر مهردادی، مدیرکل محیط زیست مازندران امروز(16خرداد) در نشست خبری به مناسبت هفته محيط زسيت با اشاره به برخورداري اين استان از مناطق چهار گانه زيست محيطي كشور نظير پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت‎شده، اظهار داشت: همواره نگرانی‌ها زيست محيطي درخصوص مازندران مطرح بوده كه امیدواریم به همت اصحاب رسانه و سازمان‌های مردم‌نهاد مرتفع شود.

 

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته 5 هزار و 42 جواز تأسیس برای بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، گردشگری صادر شده است، گفت: از اين تعداد یک‌هزار و 770 مجوز بهره‌برداری هم در طول سال گذشته از سوی این اداره‌کل صادر شد.

 

مهردادی با اشاره به اینکه اگر 10 درصد از این مجوزها هم عملیاتی شود، نباید در استان مشکل داشته باشیم، تصریح کرد: گفته می‌شود محیط زیست جلوی فعالیت در استان را می‌گیرد اما این آمارها، خلاف برداشت‌ها از محیط زیست را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه 43 درصد از مشکلات مازندران مرتبط با مسائل نقدینگی و بانک‌ها، 12 درصد مرتبط با بیمه و تامین اجتماعی، 12 درصد مالیات، 18 درصد سایر موارد و کمتر از پنج درصد بحث محیط زیست است، گفت: بیش از 95 درصد از مشکلات استان مربوط به مواردی غیر از محیط زیست است.

 

مهردادی، مازندران را از استان‌های پرچالش محیط زیست كشور دانست و اظهار داشت: با توجه خيل عظيم گردشگران و بهره مندان از سواحل درياي خزر، حدود100 ایستگاه پايش زيست محيطي در ساحل نزديك به 400كيلومتري مازندران فعاليت مي كند كه آلودگي هاي زيست محيطي را رصد كرده و جلوي خطرات ناشي از اين آسيب ها را مي گيرد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ایستگاه‌هایی دارای آلودگی بیشتر از استاندارد بوده که شنا در آن منطقه ممنوع اعلام و به محدوده دیگری منتقل شد، افزود: کاهش بارندگی و خشکسالی از دیگر مشکلات استان است.

 

مهردادي با اشاره به معضل پس‌روی آب و خشک شدن شبه جزيره میانکاله، گفت: تلاش داريم با رهاسازي آب به ميانكاله از خشك شدن اين تالاب و بدل شدن آن به وضع درياچه اروميه جلوگيري كنيم.

 

 وي با بیان اینکه جلوگیری از ساخت‌وسازها در میانکاله از افتخارات این اداره‎کل است، یادآور شد: در میانکاله 12 هزار هکتار از اراضی را به محیط زیست برگرداندیم و برخی اراضی هم که به‌صورت زمین‌خواری تصرف شده بود، باز ستانده شده است.

 

 مهردادي اظهار داشت: میانکاله، نگین تالاب کشور و مازندران است، یکی از زیست‎کره بین‌المللی است که دنیا به آن چشم دوخته اما عده‌ای که خود را دوستدار محیط زیست می‌دانند، می‌خواهند این منطقه را نابود کنند اما محیط زیست به پشتوانه مردم و سازمان هاي مردم نهاد درصدد مقابله با تخريب ميانكاله است.

 

وي ادامه داد: اگر تخريب ميانكاله با جديديت دنبال شود، با كمك سازمان هاي مردم نهاد کمربند انسانی را به دور میانکاله تشکیل می‌دهیم.

 

مهردادي با اشاره به آتش سوزي جنگل هاي استان در مناطق هفت خال كياسر، دودانگه، هولار و شهمير، از برگزاري مانور آتش نشاني در شمال سمسكنده ساري روز پنج شنبه هفته جاري خبر داد.

 

وي توسعه استان را منوط توجه به مسايل زيست محيطي دانست و گفت: بحث نقدينگي مهمترين مشكل پيشروي زباله استان است.

 

مهردادي همچنين با توجه به اينكه دانش آموزان يكي از مهمترين ياوران محيط زيست محسوب مي شوند، تصريح كرد: با وجود تفاهم نامه في مابين وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محيط زيست كشور تا كنون چند دوره آموزشي براي مربيان جغرافيا، زيست و پرورشي جهت حفظ محيط زيست برگزار شده است.

 

وي از برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي با موضوع محيط زيست در آينده اي نزديك خبر داد و افزود:5هزار پازل زيست محيطي با موضوع تفكيك زباله از مبدا نيز در بين دانش آموزان توزيع شده است.

 

مهردادي از طراحي و توليد اولين گيم اندرويد با موضوع هميار محيط زيست در اين اداره كل كه از سايت محيط زيست مازندران قابل دانلود است، خبر داد و گفت: همچنين انيميشن سه بعدي با موضوع برگشت پذيري آلودگي هوا به مدت5دقيقه در اين اداره كل توليد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار