معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در مهدهای کودک برای دو گروه سنی کودکان کمتر از ۵سال و کمتر از ۸ سال برنامه داریم تا سبک زندگی ایرانی-اسلامی را به آنها آموزش دهیم.
کد خبر: ۴۳۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 12 June 2017
حبیب‌الله فرید، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا کودکان زیر 5 سال و کمتر از 8 سال بسیار مورد توجه قرار دارند و برای آموزش آنها درصد قابل قبولی از تولید ناخالص ملی صرف این گروه می‌شود.

وی ادامه داد: برای این گروه از کودکان فقط آموزش صرفاً مطرح نیست بلکه تربیت کودکان، جامعه پذیر کردن و ایجاد ارزش‌های جامعه در کودکان در اولویت قرار می‌گیرد تا بیش از مفاهیم علوم و ریاضی آموزش ببینند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: به همین دلیل در مهدکودک‌های کشور نیز سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را به کودکان آموزش می‌دهیم روی این گروه سنی از کودکان در مهدها کار می‌کنیم با دارالقرآن و ستاد اقامه نماز و کانون‌هایی که مرتبط با این مباحث است تعامل‌های بیشتری برقرار کرده‌ایم.

وی افزود: از این طریق کودکان می‌توانند رشد و تکامل همه‌جانبه داشته و یک بعدی آموزش نبینند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح کرامت مربیان مهدهای کودک نیز خبر داد و گفت: این طرح باعث می‌شود تا مربیان تحت نظارت دقیق بهزیستی قرار گیرند تا از نظر میزان دانش، مهارت، نحوه برخورد با کودکان و دیگر مسائل مورد بررسی قرار گیرند.

فرید با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر به صورت آزمایشی در تهران اجرا می‌شود، گفت: به زودی پس از بررسی ابعاد این طرح آن را در کل کشور اجرایی خواهیم کرد تا وضعیت مهارت‌ها و دانش این مربیان زیر ذره‌بین نظارتی ما قرار گیرد.
منبع: فارس
برچسب ها: مهدکودک ، بهزیستی ، نظارت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار