فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه تغییرات فرهنگی و مشکلات روانی باعث گرایش به مواد مخدر می‌شود گفت: لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه برای کاهش مصرف مواد مخدر ضروری است.
کد خبر: ۴۴۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 14 June 2017
علی ناصری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند اظهار داشت: در بحث مبارزه با موادمخدر اولویت‌های بسیار مهمی در راستای فرامین رهبر انقلاب هم سال گذشته و هم امسال توسط وزارت کشور به همه استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر هم افزایی و همکاری دستگاه‌ها را به ما نشان می‌دهد.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به 5 دستورالعمل ابلاغ شده برای سال جدید گفت: مقابله با عرضه مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب‌های اعتیاد، سیانت اجتماعی و فعالیت ستادی و فرابخشی از جمله دستورالعمل‌های ابلاغ شده برای سال جدید است.

ناصری تصریح کرد: این اولویت‌ها با هدف این است که بتوانیم 5 درصد در ورود قاچاق و جلوگیری از عرضه مواد مخدر دست یابیم و اگر بخواهیم این هدف را در طول برنامه دنبال کنیم باید در پایان برنامه حداقل 25 درصد از وضعیت فعلی در بحث ورود و عرضه مواد مخدر کم کنیم که لازمه رسیدن به این هدف همکاری موثر اعضای این شورا است.

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه مهمترین اقدامی که سال گذشته پیگیری شد تدوین و اجرای طرح کنترل آسیب‌های اجتماعی بود یادآور شد: در این راستا تلاش شد از ظرفیت‌های این طرح به صورت پایلوت در یکی از روستاهای حاشیه شهر با کمک سپاه پاسداران اقدام شود.

ناصری اظهار داشت: سال گذشته به برخی از خانواده‌های درگیر با آسیب‌های ناشی از مواد مخدر کمک شد و حدود 80 نفر آسیب‌پذیر ناشی از مواد مخدر در بیرجند شناسایی و به نهادهای حمایتی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بازدیدهایی از مراکز ترک اعتیاد انجام و  10 جلسه برگزار شد افزود: همچنین سال گذشته 50 مصوبه داشتیم.

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه کاهش تقاضا و میزان وابستگی و کم کردن گرایش به موادمخدر مدنظر ما است گفت: قطعا زحمات بسیاری برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.

ناصری بیان کرد: آنچه که ما را امیدوار می‌کند تا بتوانیم این معضل را کمرنگ کنیم و از بین ببریم بحث عزم ملی و اجتماعی شدن است.

وی با بیان اینکه آموزش عالی موثر در گروه‌های سنی مختلف می‌تواند در کاهش این معضل موثر باشد تصریح کرد: مباحث بیکاری و کمبود اشتغال نیز در برخی زمینه‌ها موثر بوده است.

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه عدم بیکاری و اشتغال عامل اصلی برای شروع مصرف موادمخدر نیست گفت: بلکه برخی هستند که دارای شغل و وضعیت مالی خوبی هستند اما به سمت مواد مخدر رفتند.

ناصری با بیان اینکه تغییرات فرهنگی و مشکلات روانی باعث گرایش به مواد مخدر می‌شود افزود: برای مبارزه با مواد مخدر صرفا نباید به سمت خانواده‌هایی که دارای مشکلات اقتصادی هستند برویم.

وی خاطرنشان کرد: باید آموزش و کنترل لازم را داشته باشیم تا بتوانیم میزان مصرف مواد مخدر را کاهش دهیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار