نماينده مردم زنجان در مجلس از تقديم سوال از رئيس‌جمهور به هيئت‌رئيسه مجلس خبر داد.
کد خبر: ۴۴۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 14 June 2017
به گزارش تابناک : علي وقف‌چي نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري تسنيم، از جمع‌آوري امضاء از نمايندگان پارلمان براي سوال از رئيس‌جمهور درباره عملکرد دولت و بانک مرکزي براي نظارت بر موسسات مالي و اعتباري خبر داد و گفت: تاکنون 88 نماينده اين نامه را امضاء کرده‌اند و احتمال افزايش امضاها وجود دارد.

وي با بيان اينکه نمايندگان خواستار حضور رئيس‌جمهور در صحن علني و پاسخ به ابهامات موجود هستند، ادامه داد: روز 11 تيرماه پس از جمع‌آوري امضاها اين نامه در اختيار هيئت رئيسه مجلس قرار داده مي‌شود تا در دستور کار صحن علني پارلمان قرار گيرد.

متن کامل سوال از رئيس‌جمهور به شرح زير است:

هيئت‌رئيسه محترم مجلس شوراي اسلامي

به استناد اصل 88 قانون اساسي، سوال ذيل از رئيس‌جمهور با امضاي نمايندگان تقديم مي‌شود، مستدعي است اقدام مقتضي و قانوني انجام شود.

نظر به مشکلاتي که براي سهامداران برخي از موسسات اعتباري مانند کاسپين، آرمان، ثامن‌الحجج و غيره در چند سال اخير پديد آمده و ريشه اصلي آن نقص در نظارت بانک مرکزي بوده است و از طرفي مجلس نمي‌تواند از رئيس بانک مرکزي سوال کند و توضيحات و رفتار ايشان نيز قانع‌کننده نبوده است و از طرف ديگر حقوق مردم نيز در حال ضايع شدن است، لذا از رئيس محترم جمهور تقاضا داريم پاسخ قانع‌کننده‌اي به نمايندگان ارائه نمايند، گرچه قبول داريم که نقطه آغازين اين مشکل قبل از دولت فعلي بوده است.





منبع : تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار