عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تجدید نظر دولت در نحوه یارانه به مردم شد.
کد خبر: ۴۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹ 07 June 2015
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال جانسوز امام خمینی (ره) در مصلای اعظم بناب با اشاره به ناچیز و غیرضروری بودن یارانه نقدی ماهانه به خانوارهای متوسط به بالا در ایران گفت: دولت یازدهم باید در خصوص ادامه پرداخت یارانه نقدی به مردم تجدید نظر کرده و آن را متمرکز کند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در تشریح این مطلب گفت: ای کاش دولت تدبیری کند این یارانه نقدی فقط به فقرا و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود چون اگر بقیه این مبالغ جمع آوری و صرفه جویی شود می تواند اقتصاد مریض ما را نجات دهد.

به گفته وی در حال حاضر بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می شود که بهتر است سهم خانواده های متوسط به بالا قطع شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین هشدار داد: هیچ کسی و جریانی حق ندارد برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با انتقاد از زمزمه های اخیر برخی افراد و جریان ها در کشور علیه شورای نگهبان قانون اساسی اظهار کرد: هیچ کس حق ندارد برای شورای نگهبان خط و مشی تعریف کند چون قانون اساسی وظایف و ماموریت های این شورا را تعیین کرده و شورای نگهبان به وظایف خود به خوبی آشناست.

وی افزود: هرگز نباید ماهها قبل از انتخابات زمزمه کرد که شورای نگهبان جناحی و حزبی عمل خواهد کرد بلکه اصلاً اینطور نیست پس باید بگذارند شورا کارش را بکند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هشدار داد: نکند در انتخابات آینده مجلس شاهد باشیم که خاطره تلخ مجلس ششم که مصیبتی برای کشور شد تکرار شود.

این اقتصاددان و استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشورمان خاطرنشان کرد: امروز نیازمند رشد و بالندگی اقتصادی و اتکا به امکانات و منابع ملی داخلی هستیم.

وی افزود: ظرفیت های اقتصادی ایران خیلی بالاست اما از آنها به خوبی استفاده و بهره برداری نمی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود آرامش حاکم در کشور را زمینه خوبی برای خدمت و کار بی وقفه دانست و گفت: دولت یازدهم شعار خوبی را با نام اعتدال مبنا قرار داده اما به شرطی که روی معنای واقعی آن پایبند بوده و تا آخر حرکت کند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم همچنین از حمایت مجلس شورای اسلامی از گروه مذاکره کننده هسته ای کشورمان خبر داد و گفت: باوجود اینکه صداهای مخالف اقلیت در مجلس هم وجود دارد اما ما تا زمانی که از چارچوب خط قرمز خارج نشوند آنها را حمایت می کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد تیم مذاکره کننده کشورمان با اقدام سنجیده خودشان ضمن حفظ صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی از انرژی هسته ای به عنوان دستاورد ارزشمند علمی و فن آوری کشورمان صیانت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تسلیت سالروز ارتحال امام امت در خصوصو شخصیت کم نظیر ایشان گفت: عصاره پیام و تدبیر امام راحل در مدت زندگی بابرکت خود قیام برای خدا بود و از نظر علمی هم شخصیت جامعی داشت که در علوم اسلامی سرآمد دیگران بود.

حجت الاسلام مصباحی مقدم افزود: امام عزیز ثابت کرد که دین نه تنها افیون توده های نیست بلکه موتور محرک و حیات بخش ملت هاست.

وی تصریح کرد: شخصیت و عملکرد امام در طول تاریخ بعد از ائمه اطهار(ع) بی نظیر است و وظیفه ما در این شرایط فقط حفاظت از دستاوردها و میراث امام(ره) و ادامه راه او با تبعیت از ولایت فقیه است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: ارتحال امام خمینی یک سرفصل شد برای حرکت و جهش در راستای جان بخشی به انقلاب و به فضل الهی تا امروز باقدرت و توفندگی هرچه بیشتر استمرار و گسترش پیدا کرده است و باید تا ظهور حضرت مهدی نیز ادامه پیدا کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار