امام جمعه مهریز گفت: روز جهانی قدس، روز زنده نگه داشتن ابتکار تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در آزادی قدس شریف و برائت از غاصبان جنایتکار صهیونیستی است.
کد خبر: ۴۴۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 15 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در جمع مردم روستای عصمت آباد مهریز افزود: راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس در میان جهان اسلام و ملت قهرمان ایران از قداست و اهمیت زیادی برخوردار است.
وی در خصوص اهمیت روز جهانی قدس و راهپیمایی آن ادامه داد: امت اسلام در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در صفی واحد همبستگی عمیق خود را برای آزادی قلبه اول مسلمین و قدس شریف ابراز می دارند.
امام جمعه مهریز خاطر نشان کرد: امت اسلام و ملت شجاع ایران اسلامی در 38 سال گذشته با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس همدلی و همراهی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده اند.
محی الدینی گفت: امسال بخاطر تحولات منطقه قطعا شاهد برگزاری هرچه باشکوهتر راهپیمایی روز جهانی قدس در سطح جهان اسلام و کشور اسلامی ایران خواهیم بود.
امام جمعه مهریز تصریح کرد: حضرت امام راحل عظیم الشان (ره) و همچنین مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت حضور مردم در روز قدس تاکید داشته اند بنابراین باید با لبیک به فرامین آنها خشم و انزجار خود را به اسرائیل غاصب ابراز داشت.
محی الدینی گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در مهریز از ساعت 12 دوم تیرماه ( آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ) از ابتدای بلوار ولی عصر (عج) تا مسجد جامع ( محل اقامه نمازجمعه ) برگزار می شود.
همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس در بخش مرکزی شهرستان مهریز شامل منشاد ، بنادک سادات ، ارنان ، بهادران و تنچگنار نیز برگزار می شود.
به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از اسرائیل غاصب نامگذاری شده است.


***
رییس اداره تعاون روستایی شهرستان ابرکوه گفت: کار خرید گندم دراین شهرستان آغاز شد و تاکنون بیش از یکهزار و 500 تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.
حمیدرضا مشتاقیان ر اظهارکرد: امسال برای خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان سه مرکز در شهر ابرکوه و یک مرکز در محله اردی و یک مرکز نیز در شهر مهردشت ویک مرکزهم در روستای اسفندآباد بخش بهمن دایر است.
وی بابیان اینکه مراکزخرید شرکتهای تعاونی روستائی و بخش خصوصی دراین شهرستان به صورت تضمینی گندم را از کشاورزان از قرار هر کیلو گرم 10هزار و300ریال خریداری می کند از کشاورزان خواست محصول گندم خود را با قیمت مصوب تحویل مراکز خرید شرکت های تعاونی روستایی دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: خرید گندم با نظارت کامل عوامل تشخیص و ذیحساب صورت می گیرد و روزانه لیست مراکز تهیه و برای پرداخت وجه گندم به کشاورزان به بانک عامل تحویل داده می شود.
رییس اداره تعاون روستایی شهرستان ابرکوه پیش بینی کرد: امسال 16 هزار تن محصول گندم مازاد برمصرف کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، برداشت محصول گندم که بصورت مکانیزه در سطح 2 هزارو900 هکتار دراین شهرستان آغاز شده است و تا اواخر تیر ماه امسال ادامه خواهد داشت .
17هزار هکتار اراضی شهرستان ابرکوه به کاشت محصولات زراعی و باغی اختصاص اختصاص دارد.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

***
بخشدار مرکزی ابرکوه از آسفالت تمام راه های روستای بخش مرکزی ابرکوه خبر دادوگفت : مردم روستاهای بخش مرکزی این شهرستان از راه آسفالته بهره مند هستند.
محمد جواد آقایی  اظهار کرد: این مسیر که بیش از یک کیلومتر و هفت متر عرض دارد با صرف بیش از یک میلیارد ریال بودجه به اتمام رسید.
وی با اشاره به اینکه 50 خانوار از اهالی روستاهای مدوییه از این راه آسفالته بهره مند شدند افزود: این جاده دسترسی ابرکوه به شهر مهردشت است .
بخشدار مرکزی ابرکوه ضمن قدردانی از همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان وابرکوه، و مشارکت های مردمی ودهیاری در اجرای این طرح ادامه داد: چند پروژه آسفالت در بخش مرکزی شامل آسفالت راه ارتباطی بین روستاهای شهراسب به شمس اباد . ده عرب به جلال آباد و کنار کذر هروک به تیزک و همجنین روکش آسفالت از روستای مریم آباد تا احمدآباد به طول 9کیلومتر، صادق آباد به رحیم آباد به طول سه کیلومتر و همجنین آسفالت کند رو از روستاهای صادق آباد به فراغه در دستور کار است که تا پایان امسال اجرا خواهد شد.
آقایی اضافه کرد: دردولت یازدهم بیش از20هزار مترمربع از شبکه معابر داخل محدوده روستاهای بخش مزکزی ابرکوه زیرسازی و آسفالت شده است.
بخش مرکزی ابرکوه دارای 19روستا با جمعیتی بیش از 10 هزارنفر است که شغل اکثر اهالی کشاورزی و دامداری می باشد.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

***
رئیس اداره بهریستی مهریز از آغاز اجرای طرح توانمند سازی افزون بر یک هزار و 100 معلول در این شهرستان خبر داد که زیر پوشش این اداره هستند و در طول سال از خدمات مختلف استفاده می کنند.
 علیرضا علیزاده در جلسه بررسی راه های توانمند سازی معلولان این شهرستان افزود: در مجموع در مهریز یک هزار و 800 معلول در شهر و مناطق روستایی زندگی می کنند.
وی ادامه داد: رسیدگی و توجه جدی به وضعیت معلولان و رفع نیازهای آنها جزو برنامه های مهم و همیشگی بهزیستی است که در قالب تشکل های مختلف و نظارت این اداره بنحو شایسته انجام می گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه توانمندسازی جزو اولویت های دولت است اظهار داشت: طرح شناسایی و توانمند سازی معلولان همواره مورد تاکید سازمان بهزیستی است که فعالانه صورت می گیرد.
علیزاده گفت: برای اجرای طرح توانمند سازی معلولان همکاری خوبی بین دستگاه های مختلف اجرایی ، مردم و همچنین مشارکت تشکل های مختلف و خیران در شهرستان وجود دارد.
وی اظهار داشت: تعامل سازنده و همکاری خوب بین اداره بهزیستی ، شبکه بهداشت و درمان ، بخشداری و دهیاری ها از جمله موارد مهمی است که در اجرای طرح توانمند سازی نتایج خوبی را به همراه دارد.
این مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح نیز همانند بسیاری از برنامه های اجرایی در شهرستان به بهترین نحو ممکن اجرا شود.
در مجموع حدود دو هزار نفر در بخش های مختلف زیر پوشش اداره بهزیستی مهریز هستند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
***
مراسم احیای کودکانه در شبهای 21 و 23 رمضان در امامزاده سیدجعفر یزد برگزار می شود.
در این طرح ایستگاه های نقاشی و قصه گویی، مداحی کودکان و غیره برای کودکان شرکت کننده در این مراسم در امامزاده یاد شده، برپا می شود.
احیای کودکانه ویژه کودکان 7 تا 10 ساله است که شرکت آنها در این مراسم با ارسال نام کودک به سامانه 3000611212 امکانپذیر است.
این مراسم که تا سحر ادامه دارد و با گسترانیدن سفره سحری در جمع کودکان پایان می یابد، ویژه شبهای 21 و 23 رمضان است و هدف از برگزاری آن، آشنایی کودکان با مراسم معنوی احیا است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار