رئیس موسسه اعتباری ثامن شعبه فومن گفت:طبق اعلام رسمی بانک مرکزی به طور مکرر از رسانه‌ها، ورشکستگی موسسه ثامن شایعه است و سپرده‌گذاران نگران سپرده‌های خود در این موسسه نباشند.
کد خبر: ۴۴۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 20 June 2017

به گزارش تابناک : محمدرضا تشکری شاد منطقه گیلان،ضمن تکذیب شایعه و خبر ورشکستگی موسسه ثامن، اظهار کرد:در تاریخ ۲۴خرداد ماه شبکه هایضد انقلاب و معاندنسبت به انتشار کلیپی مبنی بر ورشکست شدن موسسه اعتباری ثامن در فضای مجازی و شبکه های تلویزیونی خود اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک روز پس از انتشار این کلیپ سپرده‌گذاران به شعب تهران مراجعه کردند و خواستار بازپس گیری سپرده‌های خود شدند،افزود:بلافاصله و پس از انتشار گسترده این کلیپ در فضای مجازی تجمع سپرده‌گذاران به استان گیلان نیز کشیده شد.

تشکری شاد با اشاره بر اینکه از روز شنبه ۲۷خرداد شاهد تجمع خیل عظیمی از سپرده‌گذاران مقابل شعبه ثامن در شهرستان فومن بوده‌ایم،خاطرنشان کرد: فضای مجازی بر این شایعه دامن زده است.

وی با تاکید بر اینکه موسسه ثامن متعلق به بنیاد تعاون سپاه پاسداران است و شایعه و خبر ورشکستگی این موسسه کذب محض است، تصریح کرد: طبق اعلام رسمی بانک مرکزی به طور مکرر از رسانه‌ها،ورشکستگی موسسه ثامن شایعه است و سپرده‌گذاران نگران سپرده‌های خود در این موسسه نباشند.

تشکری شاد به اخبار منتشر شده در خصوص ادغام موسسه ثامن با سایر بانک‌ها اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر تصمیم بر تبدیل بانک‌های نظامی به یک بانک بوده است که این مهم در حال عملیاتی شدن است و بنا است موسسه ثامن با موسسه اعتباری کوثر ترکیب شود.

وی با بیان اینکه هجوم یکباره مردم به شعب موجب اختلال در پرداخت‌ها می‌شود و رفع این مشکلنیازمند سعه‌صدر و مدیریت مردم است، ادامه داد: مطمئناَ مشکلی در پرداخت سپرده‌ها به سرمایه‌گذاران نباید داشته باشیم. اما باید توجه کرد هجوم یکباره سرمایه‌گذاران در یک بازه زمانی هر بانکی را دچار مشکل و اختلال می‌کند.

وی یادآور شد:سپرده‌گذاران مبالغ سنگینِ موسسه خبر عدم ورشکستگی این موسسه را می‌پذیرند اما سایر سپرده‌گذاران به یکباره در محل شعبه برای اخذ وجوهات خود حاضر می‌شوند که این هجوم اختلال در پرداخت‌ها را موجب می‌شود.

تشکری شاد با بیان اینکه در حال حاضر تمام سعی و تلاشمان پرداخت سپرده‌ها به صورت نوبتی و طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: مطلوب است سپرده‌گذاران به این موسسه اعتماد کنند؛ چرا که موسسه اعتباری ثامن بزرگترین موسسه اقتصادی کشور است.

وی ضمن قدردانی از مردم فهیم شهرستان فومن به جهت برخورد و رفتار توام با احترام با رئیس و کارکنان این شعبه‌،‌گفت:مردم به جهت سپرده‌گذاری در این موسسه کاملا حق دارند نگران باشند اما رفع کامل و مدیریت آن نیازمند آرامش است.

تشکری شاد با تاکید بر اینکه ورشکستگی ثامن صحت ندارد،‌ابراز کرد: موسسات یک شبه ورشکست نمی‌شوند.این شایعه با هدف بی‌اعتمادی مردم و اختلال در نظام اقتصادی کشور از سوی یک شبکه ضد انقلاب منتشر شده است.

رئیس موسسه اعتباری ثامن شعبه فومن در پایان ضمن دعوت مردم به حفظ خونسردی و آرامش بر عدم تجمع در شعب این موسسه تاکید کرد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار