نتایج جدیدترین نظرسنجی از پیشتازی چشمگیر حزب مرکل نسبت به حزب رقیبش مارتین شولتز در آلمان خبر داده و نشان می‌دهد که اکثر شهروندان خواستار صدر اعظمی مجدد مرکل هستند.
کد خبر: ۴۴۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 21 June 2017
به گزارش تابناک : حدود سه ماه مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان همچنان با فاصله زیاد از حزب رقیبش پیشتاز بوده و محبوبیتش در بین شهروندان آلمانی افزایش پیدا کرده است.

این نظرسنجی که توسط انستیتو آلنزباخ و به سفارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" انجام گرفته است نشان می دهد که احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی با یه پله صعود 40 درصد آراء شهروندان را کسب کرده اند.

لیبرال دموکرات ها هم 10.5 درصد آراء را کسب کردند که این نشان می دهد امکان تشکیل ائتلاف لیبرال دموکرات ها با اتحادیه احزاب متحد مسیحی وجود دارد. برای حزب لیبرال دموکرات این بهترین ارزیابی از فوریه سال 2010 محسوب می شود.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات هم با 2 پله سقوط 24 درصد آراء شهروندان را کسب کرده که این نتیجه ای بدتر از انتخابات پارلمانی چهار سال پیش است. در آن زمان این حزب توانست 25.7 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

بر این اساس 45 درصد شهروندان خواستار صدر اعظمی مجدد مرکل و تنها 20 درصد خواهان صدر اعظمی مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات هستند. این در حالی است که در فوریه گذشته 39 درصد خواهان صدر اعظمی شولتز و 26 درصد با مرکل موافق بودند.

حزب سبز آلمان نیز در این نظرسنجی با یک پله سقوط هفت درصد آراء شهروندان را به دست آورد. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز 6.5 درصد آراء را کسب کرد که بدترین ارزیابی برای این حزب ضد اروپایی از زمان شروع بحران پناهندگان در پاییز سال 2015 است. چپ ها نیز 8.5 درصد آراء شهروندان را کسب کردند.





منبع : دی ولت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار