کد خبر: ۴۵۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ 01 July 2017
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد از وقوع 50 فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع این استان از ابتدای سالجاری تا 10 تیرماه خبرداد.

سرهنگ محمد رحیم برزمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: طی این تعداد آتش سوزی 249 هکتار و 9200 متر از عرصه های جنگلی و مرتعی این استان طعمه حریق شد.

وی بیان کرد: پنج میلیارد و 300 میلیون تومان، خسارت ناشی از این آتش سوزی ها در جنگلها و مراتع استان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون 7 نفر از مقصران و سهل انگارانی که در آتش سوزی جنگلها و مراتع استان نقش داشتند توسط یگان منابع طبیعی استان شناسایی، دستگیر و تفهیم اتهام شدند. برای این افراد تشکیل پرونده شده و سپس جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد آتش جنگلهای این استان در شهرستان باشت اتفاق افتاده که مابقی به ترتیب در شهرستانهای بویراحمد، دنا، لنده، چرام و بهمئی، کهگیلویه و گچساران بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: از مردم استان می خواهم نسبت به حفظ و صیانت از جنگلهای خدادادی استان حساسیت بیشتری نشان دهند و از روشن کردن آتش بعلت وزش باد شدید و پوشش بالای مرتع و جنگل خودداری کنند چه بسا که با یک حریق و ناتوانی اشخاص در اطفاء آن باعث خسارات جبران ناپذیری بر پیکر انفال و این سرمایه ملی که برای آیندگان است، وارد می شود.

سرهنگ برزمند ضمن تقدیر و تشکر از دستور بارزس کل استان در رابطه با کلیه نهادها و ادارات لشکری و کشوری و مدیران دستگاههای اجرایی جهت همکاری و کمک به منابع طبیعی اضافه کرد: مستند به تبصره ماده 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، الزام و تلکیف قانونی مبنی بر همکاری و کمک با کلیه وسایل و امکانات در اختیار جهت اطفاء و کنترل آتش سوزی در جنگلها حسب درخواست اداره کل منابع طبیعی استان یاد آور می شود که در صورت هرگونه مسامحه، قصور و حسب مورد در این زمینه، اقدامات تعقیبی لازم طبق مقررات صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار