به دلیل تولید کشورهای مستثنی از کاهش تولید، یعنی لیبی و نیجریه، تولید نفت اوپک امسال به بالاترین میزان خود می‌رسد.
کد خبر: ۴۵۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 05 July 2017
به گزارش تابناک : امسال در ماه ژوئن تولید نفت اوپک به بالاترین میزان خود رسید چون کشورهایی که از کاهش تولید مستثنی شده‌اند به شدت در حال افزایش تولید خود هستند. 
اعضا سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک، کاهش تولید نفت خود را به اندازه ۲۶۰ هزار بشکه در روز تا ماه مه کاهش دادند. نیمی از این افزایش تولید مربوط به کشورهای لیبی و نیجریه است که از مذاکرات کاهش تولید نفت اوپک و هم‌پیمانان آن‌ها کنار گذاشته شده‌‌اند. 
روز سه‌شنبه قیمت نفت دوباره کاهش یافت و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۵ درصد کاهش به ۴۶.۸۲ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت هم با کاهش ۰.۶ درصدی به ۴۶.۴۰ دلار رسید. 
اوپک کاهش تولید خود را از ماه ژانویه آغاز کرد تا بتواند جلوی اشباع ذخایر نفتی دنیا را بگیرد و قیمت نفت را تقویت کند، ذخایری که هنوز به نیمی از ذخایر سال ۲۰۱۴ رسیده است. 
در ماه مه، اوپک و شرکایش، به همراه روسیه توافق خود برای کاهش تولید را ۹ ماه دیگر هم ادامه دادند تا به مارس سال ۲۰۱۸ برسد تا بلکه بتوانند به تعادل بازار کمک کنند. 
اما طغیان تولید لیبی و نیجریه این تعادل را تهدید می‌کند، تعادلی که دیگر اعضا اوپک به رسیدن به آن چشم دوخته‌‌اند.  
در حال حاضر تولید لیبی در بالاترین سطح خود در چهار سال اخیر است و بر طبق اعلام یک منبع آگاه در این کشور تولید نفت لیبی به بیش از یک میلیون بشکه رسیده است. 
در نیجریه هم به نوبه خود با بازگشت ترمینال نفتی فورکادوس به خط تولید، کاهش تولید در حال جبران شدن است. 
بزرگترین تولید کننده نفت اوپک، عربستان سعودی، تولید خود را ۹۰ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش داد. آنگولا و امارات متحده عربی هم هر کدام ۴۰ هزار بشکه در روز نفت خود را افزایش دادند. 
بلومبرگ می‌گوید: در نیمه اول امسال یازده عضو اوپک کاملا به تعهد کاهش تولید خود پایبند بودند. با ادامه تولید نفت در لیبی و نیجریه، کل تولید اوپک در ۳۹۰ هزار بشکه ثابت ماند که بالاتر از هدفی بود که در توافق ۳۰ نوامبر به آن رسیده بودند، یعنی اوپک به ۷۱ درصد هدف خود رسید. 
در ماه مه، ‌کشور گینه استوایی به اوپک پیوست و اعضا اوپک به ۱۴ کشور رسید. اضافه شدن ۱۵۰ هزار بشکه‌ای نفت این کشور آفریقایی به تولید اوپک، کل تولید این کشورها را به ۳۲.۵۵ میلیون بشکه در روز رساند.





منبع : بلومبرگ 

برچسب ها: نفت اوپک ، کشور لیبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار