تابناک: در حالی که روز گذشته سازمان محیط زیست اصفهان خبر از تعطیلی کارخانه روغن ناز اصفهان داده بود اما بررسی های تابناک نشان می دهد، یکی از دلایل عمده تعطیلی این کارخانه مشکلات مالی شرکت و واردات روغن به کشور بوده است.
کد خبر: ۴۵۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 09 July 2017
تابناک اصفهان: در حالی که روز گذشته سازمان محیط زیست اصفهان خبر از تعطیلی کارخانه روغن ناز اصفهان داده بود اما بررسی های تابناک نشان می دهد، یکی از دلایل عمده تعطیلی این کارخانه مشکلات مالی شرکت و واردات روغن به کشور بوده است.
 
هرچند این کارخانه بارها به دلیل شکایت ساکنین، به دستگاه قضایی فراخوانده شده بود اما بخش های آلاینده آن سه سال پیش تعطیل شد و فرآیند تولید غیرآلاینده نیز راه اندازی شد و حتی در این راستا تجهیزات جدید نیز خریداری شد.
 
واردات عمده ای روغن به کشور و بسته بندی آن در برخی فروشگاه های زنجیره ای اصفهان سبب شده تا تولیدات این کارخانه در بازار فروش بماند و از همین رو تعدیل نیرو و بیکاری چندصد کارگر را موجب شود.
 
شنیده ها حاکی است که زمین این کارخانه نیز به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی ساخت شهرک مبل اصفهان، مورد ادعای شهرداری قرار گرفته است و مسئولان این کارخانه برای از دست دادن ملک خود، اقدام به راه اندازی بخش هایی از این کارخانه گرفته اند که سازمان محیط زیست هم به آن اذعان دارد.
 
به گفته مهران شنتیائی، مدیر اداره محیط زیست شهرستان اصفهان هم اکنون روزانه حدود ۲۵ تن روغن گیاهی از کارخانه گلبهار به منظور صمغ‌گیری و بی‌رنگ‌سازی به شرکت روغن نباتی ناز واقع در خیابان امام خمینی، انتقال می‌یابد و با تانکر برای بسته‌بندی به شرکت گلبهار منتقل می‌شود که همین بخش هم به دلایل زیست‌محیطی باید به طور کامل تعطیل شود.
 
اما کارگران این کارخانه این مسئله را بهانه ای برای تعطیلی کامل این واحد صنعتی عنوان کرده اند و از نگرانی خود برای به خطر افتادن تامین معاش 30 خانواده کارگری می گویند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار