داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور در صحن علنی پارلمان، با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: فشار‌های سیاسی و اقتصادی از سوی کشورهای غربی از طریق اعمال تحریم‌ها و القای این نکته که مردم ایران ناگزیرند از میان گزینه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و یا تسلیم شدن در مقابل آمریکا و غرب یکی را بپذیرند یعنی یا تسلیم و یا ادامه مشکلات اقتصادی به صورت فزاینده‌ای ادامه دارد.
کد خبر: ۴۵۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 13 July 2017

تابناک فارس به نقل از تسنیم :داریوش اسماعیلی  با اشاره به توافق‌نامه برجام، گفت: پس از امضای برجام آمریکایی‌ها حتی حاضر به اجرای تعهدات خود نشدند و به اشکال مختلف آن را نقض کردند که واضح‌ترین آن تصمیم اخیر سنای آمریکا در تصویب تحریم‌های جدید است.

نماینده مردم سروستان در مجلس تصریح کرد: نقض برجام از سوی کشور‌های طرف‌های مقابل مخصوصا آمریکا آنها را به شدت پشیمان خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمنان برای نیل به اهداف‌شان همزمان دو راهبرد را دنبال می‌کنند، ادامه داد: از یک طرف نا‌امید کردن مردم و القای ضرورت تسلیم شدن در مقابل آمریکا که البته به جای کلمه تسلیم از کلمه زیبای تعامل استفاده می‌شود و از طرف دیگر تضعیف نهاد‌ها و ارکان نظام که از مهمترین آن می‌توان به تضعیف سپاه پاسداران و مخصوصا نیروی قدس سپاه و قوه قضائیه اشاره کرد.

نماینده مردم سروستان در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: مردم ایران با حضور پرشور و میلیونی در پای صندوق‌های رای بار دیگر نشان دادند که همچنان عاشق انقلاب و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.

اسماعیلی با اشاره به مشکل بیکاری در کشور، تصریح کرد: همه مسئولان باید کمک کنند تا مشکل بیکاری جوانان را که امروز در حال تبدیل شدن به  معضل و غده سرطانی برای نظام است، حل شود.

وی به موضوع انتخاب کابینه دوازدهم اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا براساس معیار شایسته‌سالاری، توانمندی، انقلابی‌گری و ولایت‌مداری عمل کند تا با تشکیل کابینه‌ای قوی و کارآمد زمینه خدمات شایسته به این ملت بزرگ را فراهم کند.

اسماعیلی تاکید کرد: رئیس‌جمهور اطمینان داشته باشد اگر وزرای خود را براساس معیار‌های فوق انتخاب کند نمایندگان به آنها رای خواهند داد و اگر مسائل دیگری مانند سهم‌خواهی‌های افراد، احزاب و گروه‌ها معیار انتخاب وزرا باشد مجلس نیز مجبور است به تکلیف خود به شکل دیگری عمل کند.

وی گفت: رئیس‌جمهور عنایت دارد که قطعا همه افراد شایسته  متعلق به یک استان خاص نمی‌باشند و در اقصی‌نقاط کشور و در همه استان‌ها مخصوصا استان فارس می‌توان افراد شایسته را شناسایی، معرفی و انتخاب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار