در حالي که چهاردهمين روز از مردادماه سال جاري به عنوان روز تحليف رياست جمهوري حسن روحاني در مجلس تعيين شده و وي از آن تاريخ دو هفته مهلت دارد تا ليست هيئت دولت دوازدهم را تقديم مجلس کند ، به گفته حسينعلي اميري معاون پارلماني رئيس جمهور ، قرار است ليست کابينه که شامل نام 18 وزير خواهد بود همچون دور اول رياست جمهوري روحاني در همان روز تحليف به مجلس ارائه شود تا مجلس نيز در فرصت قانوني 10 روزه خود کار بررسي ليست وزيران را به انجام رساند .
کد خبر: ۴۵۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 13 July 2017
به گزارش تابناک : در اين زمينه روز گذشته اعضاي هيئت دولت يازدهم در حاشيه نشست هيئت دولت به اين سوال مشترک جواب دادند که آيا با آنها در خصوص ادامه همکاري در دولت صحبت شده و آيا شاهد حضور آنها خواهيم بود ؟ اين سوال البته در بيشتر موارد با پاسخي يکسان از سوي اعضاي کابينه روبه رو شد و در يک مورد هم وزير بهداشت در پاسخي متفاوت ضمانت هايي ويژه را براي ادامه همکاري در دولت طلب کرد .

واعظي: هنوز زود است
به گزارش خراسان، محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ به خبرنگاران در مورد گفت و گو با وي براي ادامه همکاري با دولت با بيان اينکه هنوز زود است ، اظهار کرد : حضور من هم در اختيار رئيس جمهور است.

اميدواري به افزايش زنان کابينه
زهرا احمدي پور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز گفت : حضور من در کابينه بعدي منوط به تصميم رئيس جمهور است البته گمانه زني ها هميشه قبل از تعيين دولت وجود داشته است همچنين اميدواريم تعداد زنان در کابينه افزايش پيدا کند .

صالحي اميري: مهم براي ما موفقيت رئيس جمهور براي خدمت به مردم است
رضا صالحي اميري وزير ارشاد هم ديگر وزيري بود که از وضعيت آينده اش اظهار بي اطلاعي کرد و گفت : راجع به کابينه تقاضا دارم از هر نوع گمانه زني خودداري کنيد. شخص رئيس جمهور تعيين کننده همکاران خودش است و همه ما باور داريم که بايد کمک کنيم تا رئيس جمهور بهترين کابينه را تعيين کند و بنده هم به عنوان يک همکار در کنار ايشان هستم زيرا مهم براي ما موفقيت رئيس جمهور براي خدمت به مردم است.

مولاوردي: برخي نيت خواني مي کنند
شهيندخت مولاوردي معاون رئيس جمهور در امور خانواده و زنان هم در پاسخ به سوال مشابه با بيان اينکه هنوز زود است و وقتي صحبتي نشده نمي توانم بگويم هستم يا نيستم در مورد علاقه اش به حضور در معاونت زنان ، گفت: اين گمانه زني است و برخي نيت خواني مي کنند اما رايزني ها براي قطعي شدن کابينه تقريبا به مرحله نهايي رسيده است.

علوي: سرباز هستم
حجت الاسلام سيد محمود علوي وزير اطلاعات هم خود را سرباز ناميد و در توضيح اين موضوع خاطرنشان کرد: سرباز هميشه آماده خدمت است و سنگرش را خودش تعيين نمي کند و وقتي وظيفه اي به او محول مي شود نه نمي گويد. مهم نيست که پيشنهاد بشود يا نشود مهم اين است که من آماده ام.


دهقان:تاکنون بحث جدي در مورد اينکه چه افرادي در دولت باشند نداشتيم
سردار دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در دولت يازدهم در اين خصوص پاسخ داد : تاکنون بحث جدي در مورد اينکه چه افرادي در دولت باشند نداشتيم و رئيس جمهور خودشان با توجه به سياست هايي که دارند انتخاب خواهند کرد .


قاضي زاده هاشمي : اين مدلي در کشور کار نمي کنم
اما متفاوت ترين جواب از آن سيد حسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت و درمان روحاني بود زيرا تنها فردي به شمار مي رفت که صراحتا گفت براي ادامه حضورش در دولت با وي صحبت شده است و البته براي حضورش شرط هايي هم مطرح کرد. وزيري که روز قبلش نيز روحاني دفاع جانانه اي از اقدامات وي داشت به گونه اي که حضور قاضي زاده در کابينه بعدي را قطعي نشان مي داد؛ با اين حال وزير بهداشت اظهار کرد : من اگر بخواهم صادقانه بگويم اين طور نمي شود کار کرد . قرار نيست که ما زندگي و امور شخصي خود را بگذاريم و وسط ميدان بياييم و 4 سال صادقانه کار کنيم و در عين حال کتک هم بخوريم . من اين مدلي در کشور کار نمي کنم من موقعي جانم را هم حاضرم بدهم که نهادهايي که هستند و ادعاي انقلابي گري دارند و به نهادهاي مقدس وابسته هستند ديگر ما را نزنند . حالا اگر صداي آمريکا و انگليس تخريب مي کردند قابل قبول بود اما نمي شود دستگاه ها و رسانه هايي که هم پولشان را از ملت مي گيرند و هم اعتبارشان را از شهدا و انقلاب گرفته اند هم ما را تخريب کنند. وي افزود: حقيقتا با من صحبت شده اما تا تضميني نباشد که ما را آزار و اذيت نکنند ، فکر مي کنم که حضور پيدا کردن نمي تواند مشکلات مردم را حل کند و بايد اين فضا مديريت شود.
حضور 3 نفر از بانوان در کابينه
حسينعلي اميري نيز در خبري که از جزئيات کابينه داد، اظهار کرد : رئيس جمهور به توانمندي بانوان اعتقاد دارند و معتقدند نيمي از جامعه، بانوان هستند، بنابراين سه عضو کابينه از بانوان هستند که به عنوان معاون رئيس جمهور در دولت يازدهم حضور دارند و طبيعتا از توانمندي بانوان در سطوح مختلف مديريتي هم در دولت دوازدهم استفاده مي شود.
تشکيل کارگروه تعامل با دولت در فراکسيون ولايي
در طرف ديگر هم تلاش ها در زمينه انتخاب کابينه در جريان است و آن طور که ايسنا گزارش داد، نقوي حسيني سخنگوي فراکسيون نمايندگان ولايي از تشکيل کارگروهي 15 نفره براي تعامل با دولت جهت انتخاب کابينه دوازدهم خبر داد.
درخواست 171 نماينده از روحاني براي تشکيل کابينه اي جوان تر
همچنين ۱۷۱ نماينده مجلس با صدور بيانيه اي که پيش از پايان جلسه علني از تريبون هيئت رئيسه مجلس قرائت شد خطاب به رئيس جمهور با اشاره به لزوم ايجاد فرصت براي جوانان فرهيخته و متخصص در سطوح عالي مديريت دولت دوازدهم خواستار تشکيل کابينه‌اي جوان‌تراز کابينه يازدهم شدند.





منبع : خراسان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار