رئیس جمهوری ترکیه مسئله خرید سامانه‌های موشکی از روسیه را تمام شده دانست، ولی به عقیده کارشناسان، این سخنان صرفا برای قدرت‌نمایی در مقابل آمریکا است.
کد خبر: ۴۶۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 26 July 2017
به گزارش تابناک : "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته (25 جولای) در جریان سخنرانی خود در پارلمان این کشور اعلام کرد که آنکارا و مسکو قرارداد فروش سامانه‌های دفاع ضدموشکی «اس-400» را امضاء کرده‌اند و این قضیه دیگر تمام شده است. البته کارشناسان معتقدند که این اظهارات اردوغان تنها یک حرکت سیاسی بوده و در راستای تلاش وی برای افزایش وزنه آنکارا در مقابل آمریکا صورت گرفته است.

اردوغان در سخنرانی خود در پارلمان ترکیه گفت: «اکنون ما در حال انجام اقدامات مناسبی در مسکو هستیم و قرارداد خرید سامانه‌های دفاع ضد موشکی دیگر امضاء شده است و اگر خدا بخواهد بزوی موشک‌های اس-400 را در ترکیه خواهیم دید.»

رئیس جمهوری ترکیه جزییات بیشتری در این رابطه بیان نکرد و تنها یادآور شد که مذاکراتی نیز با روسیه برای تولید مشترک این نوع موشک‌ها صورت گرفته است. 

کاخ کرملین، مقامات سرویس فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه و شرکت «راس آبارون اکسپورت» از دادن هر نوع تفسیری در رابطه با اظهارات اردوغان خودداری کرده اند.




منبع : روزنامه کامرسانت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار