وزیر نیرو با اشاره به اینکه امکان تولید ۲۱۰ مگاوات پنل‌های خورشیدی در کشور وجود دارد، گفت: در ۳ روز گذشته ۱۲۰ مگاوات پنل‌‌های خورشیدی در شیراز تولید شد.
کد خبر: ۴۶۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 27 July 2017
تابناک فارس به نقل از ماهان:حمید چیت‌چیان صبح امروز در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی در ماهان کرمان اظهار داشت: مسئله انرژی‌های تجدیدپذیر ارتباط مستقیم با آینده بشر دارد.

وی با اشاره به اینکه از همکاری دو کشور ایران و آلمان در زمینه سرمایه‌گذاری برای احداث انرژی‌های تجدیدپذیر خوشحال هستیم، گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر از انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای جلوگیری و به محیط زیست کشور کمک می‌کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه پایدار از قِبَل ایجاد انرژی‌های تجدیدپذیر یک هدف جهانی بوده و صرفاً اقتصادی و تولید برق نیست، افزود: جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر و از 20 سال گذشته در بخش انرژی‌، انرژی‌های تجدیدپذیر را دنبال کرده است.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تأکید رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور باید در سبد انرژی افزایش پیدا کند.

وی گفت: از 76 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور 12 هزار مگاوات آن به انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور و در قوانین توسعه‌ای مجلس تأکید شده است، بیان کرد: از ابتدای دولت فعالیت‌های انجام شده در بحث ایجاد انرژی‌های تجدیدپذیر حدود 2.2 درصد برابر شده است.

چیت‌چیان  با بیان اینکه جذب همکاری مستقیم سایر کشورهای دنیا و سرمایه‌گذاری آنها در کشور برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی برای دولت اهمیت دارد، تصریح کرد: امروز کشورهای آلمان، سوئیس، اسپانیا، چین، کره‌جنوبی و تعداد دیگری از کشورها برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران آماده همکاری هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته فقط یک نیروگاه یک مگاواتی در کشور وجود داشت، افزود: در حال حاضر دو نیروگاه 7 مگاواتی در همدان، یک نیروگاه 10 مگاواتی در اصفهان و یک نیروگاه 20 مگاواتی در کرمان احداث شده است.

وزیر نیرو با اشاره به پیشنهاد استاندار کرمان مبنی بر ایجاد شهر آفتاب در استان کرمان اظهار داشت: از این پیشنهاد استقبال کرده‌ایم و طی 10 سال آینده 2 هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کرمان احداث و شهر آفتاب در این استان ایجاد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار