کد خبر: ۴۶۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ 27 July 2017
تابناک / رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بزرگترین ثروت در مغز جوان هاست وما درحالیکه ۵ میلیون دانشجو داریم، نتوانسته ایم از این فرصت استفاده کنیم، گفت: برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور با وجود سابقه بیشتراز برخی دانشگاه های دنیا، رتبه ای بهتر از ۵۰۰ ندارد و ازآنها پائین تر است.

 دکترشاهرخ یوسف زاده چابک درهمایشِ دانشگاه علوم پزشکی در گذر توسعه، نگاهی برروند یکساله  برنامه راهبردی اظهارکرد: ما به جای روش های آزمون و خطا از دستاوردهای علمی استفاده  کردیم تا با شتاب عقب ماندگی خود را درحوزه های مختلف جبران کنیم و به سرآمدی برسیم.

وی با اشاره به اینکه تا یک قله و دورنمایِ حرکت نداشته باشیم، به هرسویی برویم، آن سمت وسو درست است، عنوان کرد: اگردرهریک از حوزه هایِ پژوهشی، عمرانی یا بهداشت حرکت کنیم، همه این ها صحیح می شود.

رئیس دانشگاهِ علوم پزشکیِ گیلان با بیان اینکه برایِ حرکت حولِ یک جهت باید هدف ارزشمندی را ترسیم کنیم، افزود: در این صورت، هرکسی جبهه خود را برای صعود تعریف می کند و این دانشگاه را سرآمد می کند.

یوسف زاده با اشاره به اینکه ممکن است تدوین این برنامه راهبردی برای مدیران ارشد دچار ابهام باشد، گفت: برخی برنامه راهبردی درسطح دانشگاه را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه میزانِ پیشرفتِ دانشگاه هایِ ما تقریبا با هم برابر است و هیچ دانشگاهی به تنهایی حرفی برای گفتن درعرصه جهانی ندارد، تصریح کرد: دانشگاهِ علوم پزشکی تهران که درکشور برترین است، در رتبه بندی جهانی، رتبه بهتر از 500 ندارد، درحالیکه دانشگاه هایِ با سابقه بسیار کمتر دردنیا، رتبه بهتری دارند.

رئیس دانشگاهِ علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان براساسِ چشم اندازِ مطرح شده، پیشرو بودن در دانشگاه های نسل سوم و سرآمدی دانشگاه تا سال 2050 را در برنامه دارد.

یوسف زاده با تصریح براینکه دانشگاه هایِ برتر دنیا، کارآفرینی و علم را به خدمت گرفتند وبه تولید ثروت پرداختند، افزود:  بزرگترین ثروت در مغز جوان هاست وما درحالیکه 5 میلیون دانشجو داریم، نتوانسته ایم از این فرصت استفاده کنیم.

وی مدرک گرایی و هدف بودنِ مدرک را علت ناکارآمدی وبهره نبردن از نیروهای تحصیل کرده دانست و گفت: هدف دانشگاه دادن مدرک نیست واین روند دستاوردی برای جامعه نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه راه حلِ مشکلات اقتصادی جامعه، گسترش دانش و شرکت هایِ دانش بنیان است، بیان کرد: باید در راستایِ استفاده از روش های علمی و مدیریت برنامه ریزی شده و هدف مند حرکت کرد وما در این زمینه پیشرو هستیم.

یوسف زاده با اشاره به اینکه این بذر در استان کاشته شده است و میوه های آن به ثمر می نشیند، اعلام کرد: اما دراستان نیز روش علمی که ما پیش گرفتیم هنوز مورد ابهام است ودستاوردهایی که مطرح می شود نخستین میوه های این نهال کوچک است و آنچه که بعدا بیرون می آید بسیار اثربخش تر است.

وی تبدیل منطقه  2 هزار هکتاری سپید رود به منطقه علم و دانش را، از ایده های برنامه راهبردی عنوان کرد و افزود: مسیر رسیدن به این منطقه سلامت را دربرنامه راهبردی مشخص کرده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: حرف هایی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان می کند فقط مختص این دانشگاه نیست و مطمئن هستم که این حرف ها افول نمی کند و حتی اگر افراد نباشند، اندیشه ها مانند خورشید، مسیر را روشن و پیمودن راه را میسر می کند.

یوسف زاده ماموریت برنامه راهبردی را تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جامعه با تکیه برفرهنگ سازی و اعتلایِ بهداشت، درمان و آموزش و پژوهش خواند وافزود: چشم انداز ما پیشرو بودن در دانشگاه هایِ نسل سوم، کارآمدی در ارائه خدمات و پیشگام بودن درشاخص های سلامت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار