عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: باید تسهیلات کم بهره‌ای در اختیار واحدهای "تاناکورا" فروشی قرار بگیرد تا بتوانند تغییر شغل بدهند.
کد خبر: ۴۶۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 29 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حسین بیات ، با اشاره به فعالیت واحدهای صنفی عرضه کننده لباس دست دوم (تاناکورا)، اظهار کرد: فروش این اجناس از دو بعد مشکل ایجاد می‌کند که یک بعد آن قاچاق بودن همه این اجناس است.

وی ادامه داد: 100 درصد لباس‌های تاناکورا قاچاق است و از طریق مرزها به صورت غیررسمی وارد کشور می‌شود که به شدت به بازار واقتصاد لطمه وارد می‌کند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، فعالیت این مغازه‌ها که اجناس قاچاق عرضه می‌کنند باعث شده سایر مغازه‌ها که اجناس خود را از مبادی قانونی تهیه می‌کنند با رکود و مشکلاتی مواجه شوند.

بیات تاکید کرد: به دلیل قیمت پایین لباس‌های دست دوم تاناکورا، متاسفانه مردم هم از خرید آنها استقبال می‌کنند.

وی از بعد بهداشتی لباس‌های تاناکورا هم یاد کرد و افزود: به هیچ عنوان بهداشت و سلامت این لباس‌ها مورد تایید نیست و می‌تواند مشکلاتی برای مردم ایجاد کند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف در خصوص راه مقابله با فروشندگان لباس تاناکورا، خاطرنشان کرد: هر راهکاری که بخواهد اعمال شود باید برای کل کشور یکسان باشد، برای مثال اکنون 

در شهرهای دیگر مانند سنندج، ارومیه و ... هم لباس تاناکورا عرضه می‌شود و حتی در برخی شهرها عرضه کنندگان لباس تاناکورا در پاساژها فعالیت می‌کنند.

بیات تنها  راه برای جلوگیری از عرضه لباس تاناکورا را حمایت از واحدهای صنفی عرضه کننده این لباس‌ها دانست که بتوانند تغییر شغل بدهند.

وی گفت: دولت باید تسهیلات کم‌بهره‌ای در اختیار این واحدها در سراسر کشور قرار دهد که بتوانند شغل خود را عوض کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه برخورد قهری و جمع‌آوری این واحدها جواب نمی‌دهد و موثر نیست، افزود: یکی از دلایل ایجاد چنین شغل‌هایی بالا بودن نرخ بیکاری است.

بیات با اشاره به اینکه اکثر واحدهای صنفی عرضه کننده تاناکورا مجوز ندارند، ادامه داد: چند سال است که صدور مجوز برای این واحدها ممنوع شده و فقط آنهایی که از قبل مجوز گرفته
اند، اکنون دارای پروانه کسب هستند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار