مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: جهت انسجام بخشی به صنایع دستی استان و ایجاد بازار فروش مناسب برای آنان، شهرک صنایع دستی در کرمانشاه افتتاح می شود.
کد خبر: ۴۶۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 30 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، جلیل بالایی در نشست هم اندیشی راه اندازی شهرک صنایع دستی که در محل هتل پارسیان برگزارشد، با بیان اینکه در حال حاضر در استان تولید مسنجمی از صنایع دستی وجود ندارد بطوریکه میزان تولید و اینکه چه تولید می شود مشخص نیست، اظهارداشت: آنچه که به صنایع دستی قدرت می بخشد انسجام، سازمان، تشکیلات و ایجاد حلقه ها و زنجیره هاست. بایستی این توان های پراکنده ای که نفس صنایع دستی استان را گرفته است جمع کرد.

وی ادامه داد: برداشت سازمان صنایع دستی از وضعیت صنایع دستی کشور این است که اگر بازار فروش داشته باشیم، صنعتگران ما منسجم می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: این بازار فروش، روش های مختلفی دارد که یکی از بهترین روش های آن ایجاد نمایشگاه ها، حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی و ایجاد بازارچه ها است. استان کرمانشاه از این حداقل هم برخوردار نیست.

وی از راه اندازی نخستین بازارچه دائمی عرضه و فروش صنایع دستی در کرمانشاه ظرف یک ماه آینده خبر داد و تصریح داشت: این بازارچه که دارای 20 غرفه است می تواند بخشی از تولیدات صنعتگران استان را پوشش دهد.

بالایی تاکید کرد: علاوه بر این، طبقات خانه قدیمی صنایع دستی که در خیابان دبیر اعظم واقع شده است را ظرف ماه آینده آماده سازی خواهیم کرد تا به محلی برای عرضه و فروش صنایع دستی تبدیل شود. بدین ترتیب ما دو مکان دائمی عرضه و فروش صنایع دستی در کرمانشاه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: آنچه که باعث گرانی 20 تا 50 درصدی محصولات و کالا ها در همه حوزه های اقتصادی برای مصرف کنندگان میشود، هزینه ویترین است. صنتعگران قدرت اجاره یا خرید مغازه در مکان های پررفت و آمد شهر را ندارند و اگر هم زمانی قدرت انجام این کار را داشته باشند خریدار علاقه ای به خرید با قیمت بالا ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه دنیای مجازی امروز، هزینه ویترین، انبارداری و حمل و نقل را حذف کرده است، گفت: این فضا به حمایت از مصرف کننده می پردازد. محصول را راحت تر، بهتر، در زمان کمتر و با کاهش 20 درصدی قیمت به دست مصرف کنندگان می رساند.

وی بر لزوم آشنا شدن صنعتگران استان با بازار الکترونیکی تاکید کرد و عنوان داشت: روی بحث بازاریابی و فروش محصولات از طریق فضای مجازی باید تلاش کنیم. در حال حاضر نیز دسترسی نداشتن به مواد اولیه یکی از ضعف های صنایع دستی ما است.

وی به دیگر مشکلات حوزه خود پرداخت و متذکر شد: در کرمانشاه 300 هکتار بافت فرسوده وجود دارد اما یک واحد اقامتی در آنها نیست. یک شرکت حمل و نقل گردشگری در استان وحود ندارد. حتی چند مغازه که مواد اولیه را به فروش برسانند نداریم. کارگاه های منسجم صنایع دستی در استان تشکیل نشده است. اینها همه فرصت هایی است که استفاده ای از آنها نمی کنیم.

بالایی در پایان خاطرنشان ساخت: برخی از روستاهای استان این ظرفیت را دارند که در هرکدام یک کارگاه صنایع دستی منسجم تشکیل شود. شهرک های صنایع دستی باید تشکیل شوند زیرا 

وقتی 10 کارگاه در کنار هم داشته دسترسی به مواد اولیه راحت تر می شود و هزینه حمل مواد نیز کمتر خواهد شد. تا زمانی که این انسجام نباشد صنعتگران ما بازار فروش مناسبی ندارند.
 




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار