انگور یاقوتی یکی از زودرس ترین ارقام انگور بوده که از این سطح 5000 تن انگور در شهرستان خلیل آباد برداشت می شود.
کد خبر: ۴۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 13 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از یار خراسانی، شهرستان خلیل آباد در مجموع دارای ۶۰۰۰ هکتار انگور می باشد ، که انگور یاقوتی یکی از زودرس ترین ارقام انگور بوده که از این سطح ۵۰۰۰ تن انگور برداشت می شود که به بازارهای داخلی و سایر استان ها جهت تازه خوری ارسال می گردد.

درشهرستان خلیل آباد بیش از ۲۰ رقم انگور شناسایی شده است که مهمترین ارقام آن عبارتند از: پیکامی و عسکری معمولی که جهت تولید کشمش و تازه خوری مصرف می شود و سایر ارقا م شامل : ترشیز، لعل، ریش بابا، صاحبی، رزقی، یاقوتی، فخری، مسکه، طرقی، خلیلی، سرقی، و غیره که جهت تازه خوری و تهیه مویز و تیفی استفاده می شود.

مشخصات نوع یاقوتی تراکم حبه ها زیاد، حبه ها آبدار، رنگ پوست قرمز مایل به بنفش، رنگ گوشت خیلی پررنگ و خیلی زودرس می باشد

منوچهر احمدنژاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد در گفتگو با یار خراسانی اظهار داشت: به دلیل فقدان صنایع تبدیلی و بسته بندی موجب شده بخشی از تولیدات باغی به ضایعات تبدیل شود.

وی در ادامه گفت: در صورتی که گسترش صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از ضروریات مهم و اصلی این شهرستان برای توسعه اقتصاد کشاورزی محسوب می شود.

احمدنژاد در خاتمه اذعان نمود: شناسایی، ترویج و کاشت ارقام تازه خوری و ارقام جدید می تواند باعث رونق و افزایش درآمد باغداران منطقه گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار