مراسم تجلیل از برترین‌های اخلاق در ورزش هرمزگان با حضور فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 31 July 2017
به گزارش تابناک : فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در این مراسم، افزود: این محفل در ارتباط با تجلیل از مروجین اخلاق در صحنه‌های ورزشی است اما فراموش نکنیم که تمام صحنه‌های ورزشی، اجتماعی و سیاسی مدیون یک عقبه‌ای هستند. 29 سال پیش در مردادماه سال 67 در جمهوری اسلامی ایران در عملیات مرصاد اتفاق عظیمی رخ داد که عقیده دارم این امنیت و پایداری امروز را مدیون همان روزها هستیم.

سردار رضا ترابی اظهار کرد: تجلیل از مروجین اخلاق در  ورزشکار بسیار پسندیده‌ای است زیرا در جامعه ایرانی خلأ اخلاق و نشاط بیش از هر چیز دیگری حس می‌شود. اخلاق در ایران تاریخی دیرینه و پرافتخار دارد در جامعه فعلی نیز ما به اخلاق و نشاط نیاز داریم، نشاطی که مردم را به آینده امیدوار کند.

وی تصریح کرد: یکی از جوامعی که می‌تواند در صحنه اجتماعی به اخلاق و نشاط توجه کند و آن را  بین  مردم رواج دهد جامعه ورزشی است. جامعه ورزشی می‌تواند شادی، نشاط و خودباوری را به تمامی رده‌های سنی از کودک 5ساله گرفته تا پیرمرد 50 ساله تزریق کند اما بالعکس اگر در صحنه‌های ورزشی مسائل نامتعارفی هم ببینیم، قطعاً تأثیرات منفی و زیانباری به همراه خواهد داشت‌.

سردار ترابی اضافه کرد: از تمامی پیشکسوتان ورزش، روسای هیئت‌های ورزشی، مربیان و ورزشکاران استدعا می‌کنم به شورونشاط و شادابی توجه کرده و در ترویج این مسئله کوتاهی نکنند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ادامه داد: در این چندساله بانوان در تمامی صحنه‌ها به‌ویژه در صحنه ورزش اقدامات مؤثری را برای رواج اخلاق و نشاط انجام داده‌اند که ما مردها از پس آن برنمی‌آمدیم به عبارتی بانوان در حوزه اخلاق و ترویج شادی و نشاط از مردها هم مردتر شده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه از تمامی مسئولین تقاضا می‌کنم که به ورزش بانوان خیلی بیشتر از این توجه داشته باشند در حال حاضر بیشتر سالن‌های ورزشی، استخرها و امکانات ورزشی استان در اختیار آقایان قرارگرفته است، عنوان کرد: باید به‌منظور حل این مسائل و مشکلات اقداماتی انجام شود زیرا بانوان می‌توانند هم در خانواده هم در جامعه تأثیرات ویژه‌ای داشته باشند و این از دست ما مردها ساخته نیست.

مادامی‌که به فرهنگ و اخلاقیات در ورزش می‌رسیم، سالن‌ها خالی می‌شوند!

در ادامه معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان در مراسم تجلیل از برترین اخلاق در ورزش ضمن قدردانی از بسیج ورزشکاران، اظهار کرد: بنده در خصوص این مراسم از هیئت‌های ورزشی گله‌دارم، دوستانی که در هیئت‌های ورزشی حضور دارند باید نگاهشان را عوض کنند و نگاه فرهنگی به مسائل جامعه را در رأس امور قرار دهند؛ امروزه هیئت‌های ورزشی فقط پشت در اتاق مدیرکل می‌ایستند و هزینه اعزام به مسابقات را مطالبه می‌کنند درصورتی‌که مسائل اخلاقی و فرهنگی نیز جایگاه خاصی در ورزش دارند.

علی خواجه  فینی با بیان اینکه این‌گونه مراسم‌ها نباید به این منوال برگزار شوند، افزود: جامعه ورزش، جامعه‌ای پویاست که این موضوع نشان‌دهنده این است که ورزش بسیار حائز اهمیت بوده اما متأسفانه مادامی‌که به فرهنگ و اخلاقیات در ورزش می‌رسیم این‌گونه سالن‌ها خالی می‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه این وضعیت در یک مراسم فرهنگی در شان جامعه ورزش هرمزگان نیست، خاطرنشان کرد: گزارش وضعیت مراسم را به گوش همکارانم در اداره کل ورزش و جوانان آقایان خادمی، رستمی و دانشور خواهم رساند و از ایشان خواهم خواست که به مجموعه  هیئت‌های  ورزشی وابسته  به اداره کل ورزش و جوانان تذکر دهند تا در آینده  مراسم‌های این‌چنینی بهتر برگزار شوند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت اخلاق در نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد:  حکومت ما بر مبنای دین اسلام است و مسائل اخلاقی نباید نادیده گرفته شوند. برنامه‌های فرهنگی بایستی بسیار باشکوه‌تر و پرشورتر برگزار شوند.

در پایان این مراسم از ورزشکاران، مربیان، روسای هیئت‌های ورزشی و فعالین ورزشی استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار