اِساپکا لپی، راننده تازه کار تیم تویوتا با کسب پیروزی در سخت‌ترین رالی تقویم این مسابقات یعنی رالی فنلاند برای نخستین بار در این رقابت ها به پیروزی دست یافت.
کد خبر: ۴۷۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 01 August 2017
به گزارش تابناک : نهمین مرحله مسابقات رالی جهانی در جاده های خاکی فنلاند برگزار شد که لپی فنلاندی با خودروی تویوتا یاریس WRC خود در حالی که چهارمین مسابقه اش را در این مسابقات تجربه می‌کرد در خانه به نخستین پیروزی خود دست یافت. رالی فنلاند، سریعترین رالی این رقابت هاست که به جایزه بزرگ رالی هم معروف است، مسابقه ای که رانندگان اسکاندیناوی همیشه حرف اول و آخر را در آن میزنند.

 لپی 26 ساله پس از اینکه هم تیمی و هم وطنش جری متی لاتوالا با مشکلی در ECU  مواجه شد پبشتازی مسابقه را در دست گرفت و در نهایت با اختلاف ۳۶ ثانیه سریعتر از الفی ایوانس راننده تیم ام اسپرت فورد مسیر۱۳۷۰ کیلومتری این رالی را طی کرد.

دومین پیروزی تویوتا در رالی جهانی
یوهو هانینن، هم‌تیمی و هم وطن لپی جایگاه سوم را از آن خود کرد تا برای نخستین بار بر روی سکوی قهرمانی این مسابقات قرار گیرد. تیمو سونینن دیگر راننده فنلاندی، در پنجمین مسابقه اش در کلاس برتر این رقابت ها در حالی که می‌توانست به رده دوم درست یابد، در نهایت در جایگاه چهارم قرار گرفت.

کریگ برین با کسب رده پنجم سریعترین راننده تیم سیتروئن بود. بهترین نتیجه تیم هیوندای نیز توسط تیری نوویل با کسب رده ششم رقم خورد. او در حالیکه نزدیکترین رقیبش، سباستین اوژیه از دور مسابقه کنار رفته بود، با کسب ۱۱ امتیاز این رالی برای نخستین بار در صدر جدول رده‌بندی این فصل قرار گرفت. 

مرحله بعدی این رقابت‌ها، ۲۷ تا ۲۹ مرداد در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

 




منبع : خودرونویس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار