مدیر اجرای طرح‌های توزیع آب آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران از آغاز دومین خط انتقال آب بالادست به آب مخزن برای انتقال به تهرانسر خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 13 June 2015
غلامرضا مرادی‌زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های آب‌رسانی شرکت امور آب و فاضلاب شهرها و شهرک‌های غرب تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز دومین خط انتقال آب بالادست به مخزن برای انتقال به تهرانسر خبر داد.

وی اظهار کرد: محله تهرانسر با وجود طرح‌های شهرسازی شهرداری، مسکن مهر ویژه پایتخت، شهرک‌های مسکونی جدید، اموال تملیکی و شهرک عمران ظفرکار جمعیت‌پذیری و افزایش رشد بافت شهری را به همراه داشته است و به یکی از بزرگ‌ترین زون‌های فشاری آبرسانی منطقه 21 تهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرک‌های غرب با توجه فقر منابع آبی موجود منطقه همواره درصدد چاره‌اندیشی و تامین آب پایدار برای سال‌های آتی بوده است، گفت: به همین خاطر بر اساس طرح مصوب آبرسانی، این منطقه بیشترین بخش نیاز از تصفیه‌خانه ششم تهران، آب سطحی، تخصیص آب خواهد داشت و مخازن بزرگ تهرانسر، خارج از محدوده جغرافیایی، واقع در شمال اتوبان کرج ساخته خواهند شد.

وی همچنین در مورد کمبود آب این منطقه بیان کرد: برای جبران کمبود مقدار آب و بهبود کیفی آن در دوره زمانی میان‌مدت احداث خط انتقال آب از شمال اتوبان تهران کرج، محل مخزن در حال ساخت تهرانسر، مطالعه، برنامه‌ریزی و در فاز اجرا قرار گرفته است.

مرادی‌زاده در مورد مشخصات این طرح تصریح کرد: این خط لوله 800 میلی‌متری توانایی انتقال حدود 900 لیتر در ثانیه آب تصفیه‌خانه ششم تهران، سهم آب تهرانسر و منابع آب زیرزمینی بالادست به شبکه مصرف شهرک‌های فرهنگیان، آزادی و زون فشاری این نواحی را خواهد داشت.

وی افزود: مجموع خط به طول 2 هزار و 500 متر در دو فاز اجرا خواهد شد که قطعه و فاز نخست آن از بلوار استادیوم آزادی به طول تقریبی یک‌هزار و 200 متر با لوله‌های قطر 800 میلی‌متری چدنی شروع شده است.

مرادی‌زاده در پایان متذکر شد: این خط لوله در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت نقش جمع‌آوری آب چاه‌ها و انتقال آب به بخشی از شبکه توزیع و مصارف موجود بافت نوساز شهری در کنار استادیوم آزادی را خواهد داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار