مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نقطه از استان کرمانشاه میزبان کاروان زیرسایه خورشید شد گفت: امسال در دهه کرامت بیش از ۲۰۰ نقطه از استان کرمانشاه میزبان کاروان زیرسایه خورشید شدند.
کد خبر: ۴۷۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 05 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حسن موحد با اشاره به میزبانی این استان از کاروان زیرسایه خورشید در دهه کرامت امسال اظهار داشت: خوشبختانه در دهه کرامت امسال بیش از 200 نقطه از استان کرمانشاه میزبان کاروان زیرسایه خورشید شدند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در دهه کرامت این استان که سرزمین حماسه‌سازان و شهیدان و رزمندگان است میزبان دو کاروان از خدام بارگاه 
حرم رضوی بود گفت: ما افتخار این را داشتیم که با عنایت امام رضا (ع) و منشور جهادی مقام معظم رهبری میزبان خدام بارگاه حرم و پرچم متبرک از تاریخ سوم تا سیزدهم مرداد ماه باشیم.

موحد با  اشاره به اینکه ورود کاروان زیرسایه خورشید یک حال و فضای معنوی در سراسر استان برای عاشقان اهل‌بیت (ع) به وجود آورد عنوان کرد: این دو کاروان در این مدت هر روز با حضور معنوی خود در اقصا نقاط شهر و روستاهای استان همایش‌ها و اجتماعات عظیمی به وجود آوردند که نشان از عشق و دلدادگی مردم به این امام همام بود.

وی با بیان اینکه در ابتدای برنامه قرار بر این بود که برنامه‌های جشن زیرسایه خورشید تنها در 170 نقطه استان برگزار شود بیان کرد: اما با توجه به مطالبات جدی مردم برای حضور بیشتر خادمان بارگاه رضوی این برنامه‌ها در بیش از 200 نقطه تاکنون اجرایی شده است اما مردم درخواست حضور خادمان را در روزهای بیشتری دارند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این مدت شاهد اجتماعات بی‌نظیر و کیلومتری مردم در روستاها و شهرها بودیم گفت: مردم با تمام وجود و احساس و به زیبایی تمام از این کاروان‌ها استقبال کردند و‌در برخی از مسیر شهرها و روستاییان با گریه کاروان را متوقف و گوسفند قربانی می‌کردند و افتخار می‌کردند که یک روز امام رضایی و پربرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه حرکت کاروان زیرسایه خورشید خوشبختانه توانست یک موج عظیم معنوی، الهی و انسانی در سراسر کشور به وجود آورد بیان کرد: در این رابطه می‌توان گفت که بعد از حماسه عظیم راهپیمایی اربعین این حرکت کاروان زیرسایه خورشید به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی در حال رخ دادن است.

موحد با اشاره به اینکه این جریان فرهنگی سراسر کشور را تحت‌تاثیر قرار داده است افزود: برای اینکه بتوانیم در نقاط مرزی کشور اقتدار و قدرت مرزنشینان را به رخ دشمنان بکشیم، کاروان خدام بارگاه حرم مطهر رضوی در نقاط صفر مرزی با استقبال با شکوه رزمندگان اسلام مواجه شدند و صحنه‌های بسیار زیبایی خلق شد و خیلی از افراد با پای برهنه کیلومترها مسافت را به عشق زیارت پرچم متبرک پیمودند.

وی با بیان اینکه این مردم عاشق اهل‌بیت زیارت از راه بعید را نیز برای خود غنیمت دانستند و بر این باور بودند که زیارت بیرق ملکوتی امام رضا (ع) همان زیارت بارگاه ملکوتی ایشان است بیان کرد: فعالیت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با هدف برپایی خیمه امام رضا در استان کار خود را آغاز کرده و مردم این استان سال‌ها انتظار این چنین روزی را داشتند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در مسیر جاده به سمت حرم رضوی این خیمه برپا می‌شود گفت: خادم یاران رضوی دربان این خیمه هستند تا راهنمای زائران امام رضا (ع) باشند.

وی با بیان اینکه این حرکت جهادی در استان با عید انقلاب شروع و خاتمه آن نیز به انقلاب مهدی موعود ختم خواهد شد بیان کرد: در این راستا تا به امروز 76 کاروان از زائر اولی‌ها و افراد از نقاط محروم استان به مشهد مقدس اعزام شده است و در تاریخ شنبه 14 مرداد ماه نیز دو کاروان دیگر نیز اعزام خواهند شد.

موحد از دیگر برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه را سرکشی از 150 بیمار بستری در منزل را که قادر به زیارت نبودند عنوان کرد و افزود: در این راستا توانستیم با حضور خادمان حرم رضوی زیارت و پرچم متبرک را به داخل منازل این افراد ببریم.

وی با بیان اینکه خادم یاران امام رضا (ع) باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار​ دهند گفت: در این مدت بیش از 20 تیم خادم یار در قالب 10 تیم از برادران و 10 تیم از خواهران به سرکشی و خدمت رسانی به مناطق محروم پرداختند​ که در فاز اول از 250 خانواده محروم، در فاز دوم از 500 و در فاز سوم از 750 خانواده در مناطق محروم سرکشی و بازدید کردند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار