استاندار همدان از افتتاح گاوداری ۳ هزار راسی در شهرستان فامنین خبر داد و گفت: ایجاد این واحد گاوداری ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۴۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 14 June 2015
استاندار همدان از افتتاح گاوداری ۳ هزار راسی در شهرستان فامنین خبر داد و گفت: ایجاد این واحد گاوداری ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش تسنیم ، محمدناصر نیک بخت در جریان بازدید از روند اجرایی گاوداری شیری ندیمی در شهرستان فامنین اظهار داشت: این گاوداری در حال حاضر در زمینی به مساحت 5 هکتار اجرا شده ولی در صورت توسعه به 32 هکتار زمین نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس پروانه صادر شده این گاوداری 3 هزار راسی در آینده نزدیک به بهره‏برداری می‌رسد، گفت: این گاوداری شامل 500 راس گاو، 500 راس دام مولد، کل گله هزار راس، دام موجود هزار راس تلیسه و 115 راس گوساله نر است.

نیک بخت با بیان اینکه تاکنون برای این گاوداری شیری فامنین 25 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این گاوداری که قرار است به زودی به 6 هزار راس افزایش یابد نیازمند هزینه 40 میلیارد تومانی است.

استاندار همدان با اعلام اینکه این پروژه در حال حاضر برای 50 نفر اشتغالزایی داشته است، بیان کرد: در صورت اجرا فاز توسعه شاهد به‌کار‌گیری 100 نفر در این پروژه خواهیم بود که بنا برگفته سرمایه‌‏گذار بخش خصوصی از بومیان منطقه به‌کار گرفته میشوند.

‌استاندار همدان با اشاره به اینکه مدیریت جهاد کشاورزی استان همدان همراهی لازم را سرمایهگذار بخش خصوصی داشته باشد، عنوان کرد: مدیران استان برای طرح توسعه این گاوداری جواز تاسیس را صادر کنند تا هر چه سریعتر کار اجرایی شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز در بازدید گفت: 320 واحد حوزه جهاد کشاورزی برای احداث و راه‌اندازی نیازمند 292 هزار میلیون ریال سرمایهدر گردش هستند.

منصور رضوانی جلال درباره جزئیات این واحدها نیز گفت: 11 واحد صنعتی دارای پروانه تاسیس به 157 هزار و 260 میلیون ریال سرمایه در گردش هستند که در صورت تامین برای 60 نفر اشتغال‌زایی دارند.

وی تعداد واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد نیازمند به سرمایه در گردش را 9 واحد اعلام کرد و گفت: این واحدها برای به 17 هزار و 300 میلیون ریال سرمایه در گردش نیاز دارند که در صورت پرداخت برای 34 نفر اشتغال ایجاد می‏‌شود.

رضوانی جلال با بیان اینکه 200 واحد سنتی دام سبک نیازمند 68 هزار میلیون ریال تسهیلات هستند، گفت: همچنین 100 واحد سنتی دام سنگین به 50 هزار میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش نیاز دارند که در صورت تامین برای 300 نفر در این بخش اشتغال ایجاد می‏‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار