مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایی و عشایری مازندران با اعلام اینکه این استان در اجرای این طرح جزو بیست‌وهفتمین استان در کشور قرار گرفته و این اصلا رضایت‌بخش نیست، گفت: برای افزایش این درصد باید اطلاع‌رسانی دقیقی در این زمینه صورت بگیرد.
کد خبر: ۴۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 14 June 2015
به گزارش خبرگزاری خبرانلاین  منطقه  استان مازندران، علی قمی شامگاه جمعه در همایش شوراها و دهیاران بخش دشت‌سر آمل با تاکید براینکه مهمترین جامع هدف صندوق بیمه روستایی بالغ بر 255 هزار نفر است، ابراز کرد: طی 10 گذشته متاسفانه حدود 50 هزار نفر در این استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه این استان در اجرای این طرح جزو بیست‌وهفتمین استان در کشور قرار گرفته و این اصلا رضایت‌بخش نیست، بیان کرد: برای افزایش این درصد باید اطلاع‌رسانی دقیقی با تعامل دهیاران و بخشداران با مردم انجام شود و بدانند که رسانه نیز در این امر نقش اساسی دارند.

قمی با بیان اینکه ارتباط با شوراها، دهیاران، فرماندهان و روحانییون مهمترین اهداف این صندوق است تا با تعامل آنها خدمت‌گذاری به مردم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: مازندران با جمعیت 3 میلیون و 407 هزار نفر بالغ بر یک‌میلیون و 400 هزار نفر را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند که شامل 45 درصد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در بیمه روستایی و عشایری از سن 18 سال را تحت پوشش خود قرار می‌دهد تا به سن بازنشستگی برسد و سقفی 50 تا 60 ساله‌ای که در آیین‌نامه گذشته بوده، اکنون برداشته شده است.

وی دیگر مزایای این بیمه را بهره‌مندی از مستمری از کار افتادگی و استفاده از بیمه بازمانده پس از فوت سرپرست خانواده بیان و عنوان کرد: هم‌اکنون در استان مازندران تلاش‌هایی در دست اقدام است و با مشارکت استانداری رایزنی‌هایی در روستاها با مشارکت بخشداران با ایجاد کارگزاری‌ها در دهیاری‌ها در دست اقدام است.

قمی با اعلام اینه صندوق بیمه اجتماعی در این راستا فعالیتش به منظور رفع محرومیت و ساخت آینده‌ای روشن با یک تضمین برای روستاییان ایجاد شده است، اذعان داشت: تبیین این بیمه در ساکنین دائمی روستا و کشاورزان در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، رانندگان حمل و نقل، کارکنان فنی مهندسی و دامپزشکی است که مزایای آن بازنشستگی و اتفاقات فوت شامل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار