سرپرست حج و زیارت استان سمنان:
سرپرست حج و زیارت استان سمنان گفت: امسال یک هزار و ۳۳۴ نفر از استان سمنان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و سهمیه سمنان افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۴۷۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 06 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، خلیل پاک‌دل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن بیان اینکه امسال یک هزار و ۳۳۴ نفر از استان سمنان به سرزمین وحی اعزام‌ می‌شوند، افزود: از این تعداد، ۷۰۵ نفر خانم و مابقی آقا هستند و نخستین کاروان اعزامی نیز از شهرستان گرمسار است.

وی ادامه داد: در حجاج امسال ۱۹ نفر با مدرک دکتری، ۸۹ نفر فوق‌لیسانس، ۲۰۹ نفر لیسانس، ۲۶۰ نفر دیپلم و تحصیلات حوزوی و مابقی زیردیپلم و بی‌سواد حضور دارند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان تصریح کرد: ۳۵ نفر از حجاج استان سمنان بالای ۸۰ سال سن دارند و همچنین مسن‌ترین حاجی امسال در این استان، ۸۶ سال دارد.

دل‌پاک با اشاره به اینکه جوان‌ترین حاجی امسال استان سمنان تنها ۲۰ سال سن دارد، اظهار داشت: باید به این تفاوت سنین توجه شود و اقدامات لازم برای برگزاری مراسم بهتر حج در همه سنین از سوی کاروان‌ها انجام گیرد.

وی با بیان اینکه به دلیل اتفاقات ناخوشایندی که در عربستان رخ داد، سال گذشته هموطنان در حج شرکت نکردند، گفت: شرایط به‌گونه‌ای بوده که کارهای مقدماتی اعزام زائران ایرانی به‌خوبی انجام شده و شرایط مطلوبی فراهم شده است.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان اظهار کرد: سهمیه حجاج برای همه کشورهای متقاضی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

دل‌پاک ادامه داد: خوشبختانه این سهمیه برای جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال‌های گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در استان سمنان، شاهد افزایش ۷۰ درصدی سهمیه اعزام حجاج بودیم که این موضوع بسیار خوشحال‌کننده است و کسانی که در سال گذشته نتوانستند به سرزمین وحی مشرف شوند، می‌توانند امسال اعزام شوند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان ادامه داد: فضای سیاسی و مجازی ملتهب است و در این خصوص اقدامات لازم انجام‌شده تا مشکلی برای حجاج در زمینه‌های مختلف رخ ندهد.

دل‌پاک افزود: حجاج ایرانی با چهار ماه تأخیر نسبت به دیگر کشورها اعزام شده‌اند؛ اما با این وجود بهترین هتل‌ها و خدمات در مکه و مدینه برای آن‌ها فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار