فرماندار ایلام نقش سازمان های مردم نهاد را در باز تولید سرمایه های اجتماعی و مشارکت عمومی بسیار مهم دانست و گفت: فلسفه تشکیل سازمان های مردم نهاد، سازماندهی مشارکت مردم و جامعه است.
کد خبر: ۴۷۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 07 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی روز دوشنبه در نشست پنجمین دوره انتخابات نماینده سازمان های مردم نهاد شهرستان ایلام اظهار کرد: در مدت فعالیت دولت یازدهم بعد از سال ها بی توجهی به نقش سازمان های مردم نهاد و به طور عام به نقش جامعه مدنی در توسعه کشور به نقش سازمان های مردم نهاد هم به جهت گسترش کمی آنها و هم به جهت فراهم کردن بسترهای جدید برای مشارکت توجه شد.
 
وی در رابطه با فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در سطح شهرستان ایلام افزود: سمن ها در سطح این شهرستان از لحاظ تعداد افزایش چشمگیری داشته و بویژه در حوزه‌ جوانان این میزان به 52 سازمان رسیده است.
 
فرماندار ایلام تاکید کرد: سیاست دولت یازدهم توسعه‌ کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد و توسعه‌‎ مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی بود زیرا این امر به ارتباط بیشتر مردم و در نهایت حل مشکلات جامعه منجر شد.
 
بسطامی با اشاره به اهمیت جایگاه برجسته مردم، یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی برخواسته از خواست مردم است، تجربه نشان داده که با حضور مردم و واگذاری کارها به آنها تمامی مشکلات مرتفع می شود.
 
وی با اشاره به نقش موثر سمن ها در فعالیت های اجتماعی، گفت: در عرصه فعالیت های اجتماعی، دولت ها به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیستند و هر جا اقبالی برای حل معضلات اجتماعی وجود داشته، با خواست و همکاری آحاد مردم محقق شده است.
 
فرماندار ایلام تاکید کرد: اگر می خواهیم در همه عرصه ها موفقیت عمل کنیم باید از ظرفیت مردم استفاده کرد، اینکه دولت ها نسبت به سازمان ها و نهادها بی تفاوت باشند در واقع حضور مردم را زیر سوال می برند.
 
در پایان این نشست و با تشکیل مجمع انتخابات شهرستان، اعضای اصلی سازمان های مردم نهاد ایلام معرفی شدند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار