مدیرکل بهزیستی استان مازندران از رسانه های به عنوان حلقه اصلی اعتماد سازی در جامعه یاد کرد و گفت : تعامل خوب رسانه ها و اطلاع رسانی بهنگام آنها سبب شد تا مازندران رتبه اول را در تماس مردم با اورژانس اجتماعی کسب کند.
کد خبر: ۴۷۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 07 August 2017
به گزارش تابناک : سید سعید آرام روز دوشنبه با حضور در جمع خبرنگاران در ساری افزود : برطرف کردن معضلات اجتماعی اصلی ترین هدف سازمان بهزیستی است و انصافا رسانه ها در این عرصه بیشترین همکاری و کمک را با اطلاع رسانی بموقع و درست ، به بهزیستی داشته اند.
وی گفت : به عنوان مثال مازندران سال گذشته با ثبت بیش از 20 هزار تماس با اورژانس اجتماعی رتبه اول کشور را کسب کرد و این نشان می دهد که مردم به خاطر اطلاع رسانی رسانه ها ، به بهزیستی اعتماد دارند .
آرام تعداد مراکز اورژانس اجتماعی مازندران را 18 مرکز اعلام کرد و افزود : همچنین تعامل مناسب رسانه ها با بهزیستی در سایر بخش های عملکردی این سازمان هم مانند کاهش طلاق اثرگذار بوده است .
** کاهش طلاق 
وی توضیح داد : تنها در سه ماهه نخست امسال ما در استان مازندران با کاهش سه درصدی طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم که نشانه خوبی از موفقیت همگرائی دستگاهها و تعامل رسانه ها در این زمینه است .
مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام این که نرخ طلاق در این استان در یک دهه تا قبل از آغاز فعالیت دولت یازدهم دو برابر شده بود ، اظهار داشت : با مجموعه برنامه ریزی های مناسب و تغییر نگرشی که دولت تدبیر و امید نسبت به آسیب های اجتماعی داشت و مهم تر از همه ، همراهی رسانه ها ، خوشبختانه رشد طلاق در استان سال قبل متوقف شد و هم اکنون سیر نزولی گرفته است .
** رسانه ها و پیوست فرهنگی برنامه ها 
مدیرکل بهزیستی مازندران بر ضرورت تعریف پیوست فرهنگی برای هر برنامه ای در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت : مهم ترین عنصر اثرگذار در پیوست های فرهنگی ، رسانه ها هستند که می توانند ارتباط میان مسئولان و برنامه ها را با مردم برقرار کنند.
وی افزود : زمانی که با اطلاع رسانی درست مردم از مزیت های اجرای یک طرح آگاه شوند و یا به تناسب نوع برنامه در جریان پیامدهای آن قرار بگیرند ، به طور طبیعی بیشترین کمک را در اجرای برنامه خواهند داشت .
آرام به تبریک روز خبرنگار ، گفت : رسانه ها با توجه به عملکرد اطلاع رسانی که دارند می تواند در جهت دهی افکار عمومی برای مسائل فرهنگی و همچنین آگاهی بخشی در خصوص بحران های اجتماعی کار آمد باشند . 
وی در نظر گرفتن توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه را بدون لحاظ کردن جایگاه رسانه ها در میان مردم بدون ثمر دانست و افزود : این مسائل جز لاینفک در این زمینه ها به شمار می رود . 
مدیرکل بهزستی مازندران پنهان ماندن مشکلات و آسیب های اجتماعی را آسیب زا دانست و گفت : آنچه امروز از آن به عنوان بحران های اجتماعی بحث می شود ، ناشی از فقدان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و پنهان کردن این معضلات است ، که منجر به احساس بی حمایتی در مردم می شود . 
هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار نام دارد چون در هفدهم مرداد ماه سال 77 ، ' محمود صارمی ' خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی به همراه هشت تن از دیپلمات های ایرانی در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسیدند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار