تابناک: بازار اصفهان در روزهایی که به ماه رمضان نزدیک میشود هوای جیب روزه داران و خانواده ها را ندارد و هر صنفی متناسب با خدماتی که قرار است به مردم ارائه کند، درصدد افزایش قیمت‌هاست.
کد خبر: ۴۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 14 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، مرور این روزهای اخبار وضعیت بازار آن هم در آستانه ماه مبارک رمضان، از این جهت که مردم را برای بار چندم با افزایش ناگهانی قیمت کالاهای اساسی روبرو می کند، بسیار جای تامل دارد.

رئیس جمهور اخیرا طی دستوری به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد به منظور افزایش ناگهانی قیمت ها در آستانه سال جدید، از حالا به فکر ذخیره سازی اقلام مورد نیاز مردم بپردازد تا شب عید، بازار مردم را در شوک فرو نبرد.

اما گویی این دستورات هم چاره کار، بی سامانی بازار و گرانی ها نیست.

بازار اصفهان در روزهایی که به ماه رمضان نزدیک می شود هوای جیب روزه داران و خانواده ها را ندارد و هر صنفی متناسب با خدماتی که قرار است به مردم ارائه کند، درصدد افزایش قیمت‌هاست.

این افزایش قیمت در حالی رخ می دهد که در آستانه سال جدید و در برخی اصناف بعد از آغاز سال جدید،نرخ ها رنگ افزایش را به خود دیدند و کمتر اقلام خوراکی در استان با افزایش روبرو نشد.

به رغم اینکه نه مالیات ها در اصناف دوباره افزایش یافته و نه نرخ دستمزد و بیمه کارگر افزایش مجدد داشته، اما بسیاری از اقلام از جمله مرغ، میوه و تره بار اعم از سبزی جات و سیب زمینی و پیاز قرار است در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش را تجربه کند.

روسای اتحادیه های مربوطه دلیل این امر را افزایش تقاضا در این بخش ها عنوان می کنند و این در حالی است که هریک اذعان دارند به لحاظ ذخیره سازی مشکلی در تامین نیاز بازار نداریم و حتی در برخی بخش ها مانند گوشت مرغ مازاد مصرف نیز تولید شده است اما با این وجود، گویی اصناف خیال ثابت نگه داشتن نرخ ها را برای رفاه حال مردم روزه دار در ایام ماه مبارک رمضان ندارند و در روزهایی که مردم نیازهایشان کمی بیش از حد معمول شده است، بازار قصد تلافی روزهای کسادی خود از جیب مردم را دارد.

انتظار می رود در شرایطی که بازار به لحاظ اقتصادی با جهشی در هیچ یکی از هزینه های خود مواجه نشده است، مسئولان نظارتی بر بازار پیگیر این مسئله برای کمک به جیب خانواده های با درآمد کم و اقشار ضعیف و روزه دار باشند!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار