استاندار اردبیل با بیان اینکه در چهار سال گذشته تلاش بر این بوده که گردشگری به معنی واقعی در استان جای خود را باز کند افزود: امسال 700 نفر توریست خارجی عمدتا از کشورهای اروپایی به این استان سفرکردند.
کد خبر: ۴۷۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 09 August 2017
به گزارش تابناک : مجید خدابخش شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری استان اردبیل افزود: این رقم علاوه بر ورود یک هزار نفر در روز از اتباع جمهوری آذربایجان است که اغلب برای استفاده از مراکز درمانی و دریافت خدمات پزشکی و بیمارستانی به این استان می آیند.

وی به قابلیت های گردشگری اردبیل اشاره و اضافه کرد: از گذشته های دور مسافران زیادی در فصول گرم سال به این منطقه سفر می کنند اما بر اساس استانداردهای جهانی گردشگر و توریست واقعی افرادی هستند که پس از سفر به یک منطقه سیاحتی از مراکز اقامتی ، پذیرایی آنها استفاده کرده و برای تفریح و گردش خودشان هزینه کنند.
وی تشریح کرد: تاکنون موضوع گردشگری در استان اردبیل به گونه ای بوده است که نه تنها درآمد چندانی عاید این استان نمی شود بلکه سازمان های خدمات رسانی مانند شهرداری و غیره به ناچار باید با صرف هزینه های سنگین به این مسافران خدمات مختلف ارائه دهند و این رویه بتدریج باید تغییر یابد. 
خدابخش همچنین سفرهای زمستانی به استان اردبیل و استفاده از انواع تفریح و ورزش های فصول سرد را از ظرفیت های مغفول منطقه دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر هتل داران و صاحبان مراکز اقامتی اعلام می کنند که با توجه به محدودیت زمان سفر و اختصاص آن به فصول گرم سال ارائه خدمات بسیار مطلوب به اقامت کنندگان در مراکز اقامتی صرف نمی کند.
او گفت: برف و سرما در کشوری مانند سوئیس سالانه درآمدهای سنگینی را از ورزش ها و تفریح های زمستانی نصیب این کشور می کند و بطور یقین اردبیل نیز دارای قابلیت های خوب در این زمینه است و فقط باید با مقداری فکر و سرمایه گذاری این ظرفیت های بالقوه را شکوفا کرد.
رئیس شورای اداری استان اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش اشاره ای کوتاه به اقدام ها و خدمات دولت یازدهم کرد و گفت: کارهای بسیار خوب و بزرگی هم در سطح کشور و هم در گوشه و کنار این استان در این مدت انجام شده که انتظار می رود مدیران و خدمتگزاران مردم با استفاده از مناسبت هایی مانند هفته دولت که در آستانه آن قرار داریم آنها را با استفاده از ابزار رسانه ای برای آگاهی مردم انعکاس دهند.
وی اجرای 2 طرح اراضی پایاب سد خداآفرین و نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل را 2 کار بزرگ دولت یازدهم در استان اردبیل دانست و یادآوری کرد: مبلغ یک میلیون دلار برای پایاب سد خداآفرین و 350 میلیون دلار برای نیروگاه برق هزینه شده که در تاریخ اردبیل و استان های همجوار سابقه ندارد که چنین مبلغ سنگینی از محل صندوق ارزی برای اجرای یک طرح بزرگ هزینه شود.
وی افزود: در سال 1392 فقط 400 روستای استان اردبیل به شبکه گاز سراسری متصل بودند و این درحالیست که در چهار سال گذشته 500 روستای این استان سردسیر از این نعمت برخوردار شده اند.
استاندار اردبیل همچنین آیین تحلیف رئیس جمهوری را بسیار پرعظمت دانست و بیان کرد: عظمت مراسم تحلیفی که برای رئیس جمهور دوازدهم نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شد در دنیا کم نطیر بود.
وی بیان کرد: از 150 کشور بزرگ ، متوسط و کوچک جهان بیش از 500 نفر در این مراسم شرکت داشتند و این رویداد مهم درست در زمانی اتفاق می افتد که نظام سلطه ، دوره دیگری از تحریم ها را علیه کشورمان آغاز کرده و ما باید شکرگزار این عزت و اقتداری باشیم که نصیب این سرزمین شده است.
او زمان کنونی تا استقرار کامل دولت جدید در عرصه اداره امور کشور را به عنوان دوره گذر مطرح و خاطرنشان کرد: ممکن است بعضی حاشیه سازی ها به منظور ایجاد دغدغه فکری برای مدیران ازسوی بیگانگان و یا بعضی افراد در درون کشور در دوره گذر و تا زمان انتخاب وزیران کابینه دوازدهم انجام شود و انتظار می رود تمام مدیران خدمتگزار بدون توجه به اینگونه مسایل همچنان مشغول انجام وظایف خودشان باشند.
او با بیان اینکه تغییر مدیریتی در هر کشور و جامعه ای یک کار معمول و اجتناب ناپذیر می باشد ادامه داد: برای افراد صادق و خدمتگزار چنین دگرگونی هایی تفاوتی ندارد و اینگونه مدیران در دوره هر وزیری به انجام وظایف محوله خویش مشغول خواهند بود.
وی بر دوری از حاشیه سازی ها تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد که حتی یک لحظه از فرصت خدمت به مردم صرف اینگونه مسائل شود به ویژه در استانی مانند اردبیل که به خاطر سردسیری ، فصل کاری در آن بسیار محدود است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این نشست گفت: با اجرای طرح هایی سعی بر آن است تا به واسطه افزایش تولید ضمن کمک به رونق اقتصادی این استان بعضی معضل ها از جمله بیکاری را رفع کنیم.
سید حامد عاملی افزود: کارهای خوبی نیز در ارتباط با ظرفیت های مربوط به معادن منطقه انجام شده و بطور کلی مطالعه ها ، حفاری ها و گمانه زنی ها در سه پهنه معدنی این استان وجود ذخایر اررزشمندی از چند عنصر و کانی را تایید می کند که امید می رود در آینده بهره برداری از آنها به رونق اقتصادی منطقه کمک کند. 
وی همچنین راه اندازی نمایشگاه مجازی دائمی از تولیدکنندگان واحدهای صنعتی استان اردبیل را یک اقدام بسیار مفید دانست و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه مجازی ارتباط خوبی را با علاقمندان دنیا برقرار کرده و روزانه حدود هفت هزار نفر بازدیدکننده دارد.
او گفت: به واسطه این نمایشگاه که به سه زبان انگلیسی ، فارسی و استانبولی است افراد با انواع تولیدهای صنعتی و واحدهای تولیدی استان اردبیل آشنا شده و انواع سفارش های لازم را انجام می دهند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار