معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مازندران گفت: اجرای سند کنترل و کاهش طلاق با همکاری ادارات کل مازندران از سال ۹۵ در این استان آغاز شده است.
کد خبر: ۴۷۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 09 August 2017
به گزارش تابناک : ارجمندی، معاون دفتر امور آسیب‌ دیدگان سازمان بهزیستی کشور در دوره آموزشی نرم افزار طلاق ویژه کارشناسان مراکز کاهش طلاق، کلینیک‌های مدد کاری اجتماعی بهزیستی مازندران ۱۷ مردادماه در ساری برگزار شد، گفت: جامعه در حال پیچیده شدن است و خانواده‌ها مهارت‌های لازم برای برخورد با اتفاقات را ندارند، تضاد در جامعه بسیار است و ظاهر زندگی مردم در حال تغییر می‌باشد اما موضوع مهم اندیشه مردم است که نیاز به تغییر و نو شدن دارد، زیرا الگوهای پیشین دیگر جوابگوی زندگی و جوامع امروزی نیست.
وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح ملی طلاق سازمان بهزیستی، قوه قضائیه بسیار همکاری کردند اظهار داشت : موسسه طلاق به شورای انقلاب فرهنگی سپرده شد و سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و حتی آموزش و پرورش در این برنامه ریزی کمک کردند.
معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای کنترل آسیب‌های اجتماعی باید تمام سازمان‌ها دست بدست هم دهند تا حرکت بسوی هدف راحت و سریع باشد بیان کرد: داشته باشیم و با نصب این نرم افزار مشخص می‌شود چند طلاق صورت گرفته و اطلاعات ثبت سیستم می‌شود و با اجرای این برنامه کارشناسان اطلاعات زوجین و طلاق و طریقه طلاق و حتی زندگی بعد از طلاق انها را بررسی می‌کند.
وی افزود: این نرم افزار بصورت آنلاین در حال اجرا است و افراد زمانی که برای طلاق اقدام می‌کنند ابتدا باید به دادگستری مراجعه کنند و پس از تشکیل پرونده ثبت نام اینترنتی انجام می‌شود.
پورفاطمی عنوان کرد: جهت تسریع در کار نیاز به پرونده ای منسجم از مراجعه کننده است تا بتوان بیشترین خدمات از مشاوره و پیشگیری را در حین بررسی در مراحل مختلف به آنها ارائه داد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از اسیب های موجود در جامعه را طلاق اعلام کرده اند از این رو توجه ویژه به این اتفاق را بسیار مهم تلقی کردیم و سعی در پیشگیری آن نمودیم.
وی در ادامه افزود: دستورالعمل طرح ملی طلاق در استان مازندران بعد از استان خراسان رضوی که اولین پایلوت بودند ابلاغ شد.
 پورفاطمی با اشاره به فواید این طرح اظهار کرد: حدود یک سال پس از اجرای این طرح نرخ طلاق با کاهش ۳ در صدی از ۵/۲ به ۲/۲ رسیده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران در ادامه افزود: بهزیستی مازندران همکاری خود را در زمینه مشاوره خانواده در بحث کاهش طلاق به دادگستری مازندران اعلام کرد و این برنامه را در چهار شهر آمل، بابل، قائمشهر و ساری شروع کردند.
وی تصریح کرد:در ابتدا گرفتن آمار از مراکز مشاوره و مداخله در بحث طلاق سخت بود بدلیل اینکه طلاق جزء پکیج اورژانس اجتماعی محسوب نمیشد اما سعی بر انجام  آن داشتیم و در نهایت توانستیم در این موضوع موفق عمل کنیم.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مازندران گفت: سند کنترل و کاهش طلاق را با همکاری دستگاه‌ها در استان مازندران از سال ۹۵ آغاز شده یکی از برنامه ها و فعالیت هایی که در راستای سند مشاهده شده است مشاوره و مداخله برای متقاضیان طلاق از طرف اورژانس های اجتماعی و مراکز طلاق می باشد.
وی افزود: این طرح در ۴ شهر استان و به مدت ۴ ماه است که اجرا می‌شود و روند کار به این صورت می باشد که متقاضیان از طریق پیشخوان های قضایی قبل از تشکیل و ثبت دادخواست طلاق به اورژانس های اجتماعی مراجعه می کنند موارد آسیب دیده و با مشکل حاد در آنجا بررسی می‌شوند و مابقی به مراکز مشاوره فرستاده تا مشاوره شوند و پس از انجام سازش پرونده متقاضی بایگانی می شود.
وی افزود: اگر سازش انجام نشد پرونده برای انجام طلاق به دادگستری فرستاده می شود قابل ذکر است که استفاده از این نرم افزار فرایند کار بسیار تسریع می کند.





منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار