سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان همدان ازغبارروبی ۲۸۵ باب مسجد و حسینیه به مناسبت دهه بهداشت و نکو داشت مساجد در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۴۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 15 June 2015
سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان همدان ازغبارروبی ۲۸۵ باب مسجد و حسینیه به مناسبت دهه بهداشت و نکو داشت مساجد در این شهرستان خبرداد.

به گزارش مهر؛ حجت الاسلام محمد جمشیدی با بیان اینکه مساجد مهمترین پایگاه های فرهنگی برای مقابله با هجمه نرم دشمنان هستند افزود: تقویت بعد فرهنگی مساجد می تواند برای جذب نسل جوان و نوجوان به منظور مشارکت در برنامه های مذهبی موثر باشد.

وی اظهارداشت: محوریت مردم در طرح های فرهنگی عامل اصلی موفقیت دراین مورد است که زمینه ساز تبدیل آن به سنت و فرهنگ عمومی در بین مردم می شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه جایگاه مسجد در صدر اسلام به درجه ای از اعتلا رسیده بود که تمام برنامه های عبادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مسلمانان درمسجد انجام می شد، عنوان کرد: در حال حاضر این ضرورت بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و باید زمینه های لازم برای آمادگی مساجد برای انجام این مهم را فراهم کرد.

حجت الاسلام محمد جمشیدی در ادامه ابرازداشت: براساس هماهنگی های انجام شده با ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و هیئات مذهبی دردهه بهداشت و نکوداشت مساجد و در آستانه ماه مبارک رمضان ۲۸۵ باب مسجد و حسینیه شهری و روستائی در نقاط مختلف شهرستان همدان و همچنین بخش مرکزی شراء غبارروبی می شوند.

وی در ادامه به نقش ساماندهی و هدایت اداره کل تبلیغات اسلامی در مراسم اجرا شده در مساجد اشاره کرد و یادآورشد: امسال براساس هماهنگی با هیئت امنای مساجد شهرستان اهالی هر مسجد در دهه بهداشت و نکوداشت مساجد نسبت به تزیین و آماده سازی مساجد برای استقبال از روزه داران اقدام می کنند.

حجت الاسلام جمشیدی با تاکید براینکه غبارروبی و بهداشت مساجد برخاسته از ایمان افراد است تا نمازگزاران درمکانی پاکیزه عبادت کنند، یادآورشد: یکشنبه ۲۴ خرداد ماه به صورت نمادین و با حضورمسئولان ادارات شهرستان مراسم غباروبی مساجد در مسجد امام حسین (ع) کوی شهید مدنی اجرا خواهد شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار