با اعلام کابینه پیشنهادی توسط روحانی، اعتراضات زیادی به رئیس جمهور وارد شد. زیرا روحانی در تمام تبلیغات انتخاباتی اش حضور زنان را در اولویت می دانست اما حال جامعه زنان شاهد رفتار دیگری بودند.
کد خبر: ۴۷۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 14 August 2017
به گزارش تابناک : ورود زنان به کابینه دوازدهم از موضوعاتی است که از همان ایام انتخابات به عنوان یک مطالبه از سوی  زنان مطرح بود. روحانی که در تمام خطابه های انتخاباتی اش به حضور زنان در جامعه تاکید داشت اما با انتخاب کابینه اش نشان داد که شاید در عمل به این امر اعتقادی ندارد. زنان بسیاری به دولت برای آوردن زنان فشار وارد کردند اما این مطالبه ها اثری بر آقای رئیس جمهور نداشت. بر همین اساس خبرنگار تیتر شهر به سراغ ناهید خداکرمی، منتخب شورای پنجم رفت و این موضوع را از وی جویا شد. 

خداکرمی در این رابطه گفت: کابینه دولت با توجه به برنامه هایی که آقای روحانی در طی مبارزات انتخاباتی اعلام کردند و بر خلاف بیان بسیار زیبا و خوب ایشان، کمی شوک آور بود. 

وی افزود: ایشان در مورد زنان و جوانان سخنان خوبی می گفتند؛ اما حداقل انتظار داشتیم علاوه بر حفظ سازمان هایی که زنان ریاست آن را بر عهده داشتند یک یا دو وزارت خانه را به زنان بسپارند. 
منتخب شورای پنجم خاطر نشان کرد: این که ما بگوئیم زن شایسته ای نبود، ما قبول نداریم. ما زنان لایق  بسیار زیادی داریم. اگر معیارهایمان را مقداری منطقی تر کنیم متوجه می شویم که زنان نخبه زیادی در حوزه های مختلف وجود دارند.

خداکرمی با اشاره به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: متاسفانه وقتی لیست کابینه اعلام شد من حالت شوک و ناباوری داشتم؛ به خصوص تغییراتی در حوزه معاونت زنان و محیط زیست داشتند و هیچ وزارت خانه ای را به زنان اختصاص ندادند.

وی عنوان کرد: اگر چه الان گفته می شود که معاون وزرا داریم اما زنان سهم خواهی نمی خواستند . نمی گویند ما سهم داشته باشیم یا حتی تبعیض مثبت اما ما باور داریم زنان لایق بسیاری داریم. 

منتخب شورای پنجم افزود: ما زنان مدیر زیادی داریم؛ گرچه شیوه نگاه به زنان طوری بوده که بیشتر معیارهای ظاهری مطرح است و معیارهای عمیق مدیریتی تا کنون مطرح نبوده که این امر باعث شده زنان در حاشیه باشند و رزومه ای نداشته باشند. 

خداکرمی با طرح پرسش از رئیس جمهور افزود: سوال ما این است آیا وزیرانی که امروز باز هم وزیر کابینه هستند در بیست سال  گذشته وزیر بودند آیا سابقه مدیریت کلان داشته اند؟ خیر نداشتند . 
وی ادامه داد: آقای احمدی نژاد بدون سابقه مدیریت خیلی چشمگیر رئیس جمهور شدند و یا بسیاری از وزرا ما همینطور بودند و سابقه مدیریتی خاصی نداشتند ولی وقتی نوبت استفاده از زنان مدیر می رسد می گویند سابقه مدیریت کلان داشته یا نه؟ 

این فعال حوزه زنان گفت: به هر حال اگر زنان محرومیتی در زمینه رزومه کاری یا مدیریتی دارند حاصل نگاه مردانه محور مدیریت کلان کشور و حاکمیت بوده که امیدواریم حل شود زیرا حیف است کابینه خود را از حضور زنان محروم کند. 

خداکرمی در پایان در ارتباط با دیدگاه شهردار آینده تهران خاطر نشان کرد: در برنامه ها در خصوص استفاده از زنان و جوانان صحبت هایی شده؛ اما بدبینی در رابطه با دولت ایجاد شده و همواره وجود دارد. هنوز نمی توانم قاطع بگویم که شهردار از زنان استفاده می کند یا نه؛ حتی آقای  نجفی گفتند 30 درصد مدیریت را به جوانان و زنان اختصاص می دهند ولی باید دید در عمل چه می کنند.




منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار