شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی یازده ویژه برنامه را برای ماه مبارک رمضان تولید و پخش می کند .
کد خبر: ۴۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 15 June 2015
به گزارش خبرنگار ما به نقل ازروابط عمومي صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي ، برنامه های " افطارلیق " ، " اوباشدان لیق " ، " دعوت " ، " مشکات " ، " محراب " ، " سخنرانی " ، " ساغلیق " ، " قرآن داستانلاری " ، " محفل قرآنی " ، " بیان" ، " چشمه معرفت" عناوین این برنامه ها است .

شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی همراه با دیگر شبکه های رادیویی رسانه ملی سعی می کند در ماه مبارک رمضان با پخش برنامه های متنوع در بهترين ساعات ممكن در کسب فیوضات ماه میهمانی خدا با مخاطبان خود شریک شود .

" افطارلیق " عنوان ویژه برنامه افطاری شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی است که به صورت زنده به مدت 90 دقیقه قبل از اذان مغرب شروع و با بخش های مختلفی از جمله احکام و اخلاق ، گزارش از مساجد ، پخش دعای روز ، پخش تماس ها و پیام های مخاطبان ، بهداشت تغذیه , پخش مناجات ، گزارش مردمی و مسابقه تلفنی ، روزه داران را تا لحظه اذان همراهی می کند .

شنوندگان رادیو تبریز همانند سالهای گذشته در سحر های ماه مبارک رمضان با برنامه " اوباشدان لیق " به استقبال اذان صبح می روند. احکام رمضان ، پخش دعای دلنشین سحری و اعلام لحظه به لحظه نزدیک شدن به اذان برای روزه داران از بخش های اصلی این برنامه است. این برنامه از ساعت 3:30 تا 4:30 بامداد تقدیم مخاطبان خواهد شد .

ترتیل قرآن کریم در رادیو بعد از اذان صبح با صدای قاری ممتاز بین المللی آقای وحید زارعان پخش خواهد شد .

از دیگر برنامه های رادیو تبریز در ماه مبارک رمضان می توان به " دعوت " اشاره کرد که در لحظه های اذان ظهر به سمع مخاطبان می رسد . این برنامه با هدف ارشادی ، تبلیغی برای تبیین آموزه های دین مبین اسلام با رویکردی اعتقادی و اخلاقی تهیه و پخش می شود و در این ماه معنوی تلاش خواهد کرد شنوندگان را با آموزه های دین اسلام در ماه مبارک رمضان آشنا کرده و سطح آگاهی شنوندگان را بالا ببرد . این برنامه هر روز به غیر از روزهای جمعه از ساعت 13 از شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی به روی آنتن می رود .

ترجمه و تفسیر آیات گهربار قرآن کریم در برنامه " مشکات " بررسی خواهد شد . شنوندگان می توانند هر روز از ساعت6:10 صبح در این برنامه از تفسیر سوره ها و آیات که قاری ممتاز و حافظ کل قرآن آقای جواد زارعان به زبان آذری آن را ارائه می کند ، استفاده کنند .

" محراب " هم برنامه ای با موضوع معرفی مساجد استان و نقش و اهمیت فرهنگ ترویج نماز و نماز جماعت در مراکز عمومی است و هدف آن بیان تلاش ها و فعالیت هایی است که در مساجد برای ترویج فرهنگ نماز انجام می شود . مخاطبان این برنامه هم می توانند روزهای جمعه از ساعت 13 به این برنامه گوش کنند .

در برنامه ی گفتگو محور " ساغلیق " مسائل بهداشتی روزه داران روزهای دوشنبه از ساعت 12 بحث و بررسی خواهد شد .

" قرآن داستانلاری " هم سعی می کند داستانهای قرآنی را در قالب نمایش هر روز به مدت 30 دقیقه از ساعت 19:30 تقدیم علاقه مندان و شنوندگان رادیو کند .

مخاطبان شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی روزهای پنجشنبه ساعت 22 می توانند شنونده برنامه " محفل قرآنی " باشند که در آن در کنار بخش های مختلف ، مراسم های خاص قرآنی در سراسر استان پوشش داده می شود .

پخش سخنرانی های علما و بزرگان در ساعت های مختلف ، برنامه " بیان" با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و " چشمه معرفت" از دیگر برنامه های رادیو تبریز است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :