مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از اعزام 1400 مبلغ حوزوی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 15 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور مبلغان و روحانیان اعزامی ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دورترین نقاط استان نیز از حضور روحانیان اعزامی بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان این‌که بخشی از روحانیان اعزامی بومی و بخش دیگر از فضلای حوزه علمیه قم هستند، خاطرنشان کرد: امسال نیز هزار و 400 مبلغ همزمان با ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف شهری و روستایی به ویژه مناطق صعب‌العبور، محروم و دورافتاده استان آذربایجان شرقی اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که تعداد روحانیان اعزامی نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت، افزود: ماه مبارک رمضان سال گذشته، هزار و 175 مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام شده بودند که امسال افزایشی قابل توجه را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام عظیمی با بیان این‌که محوریت موضوعات تبلیغی روحانیان اعزامی استان بحث‌های قرآنی و تبیین احکام دینی خواهد بود، ادامه داد: برپایی جلسات تفسیر قرآن، بهره‌مندی از منابع قرآنی و تبیین آیات و روایات وارده مرتبط با ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین رسالت روحانیان اعزامی خواهد بود.

وی با بیان این‌که انتظار داریم مبلغان اعزامی در ماه رمضان، مباحث تحکیم خانواده، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را در تبلیغ خود مدنظر قرار دهند، گفت: روحانیان مبلغ موظف هستند مردم را به سوی پروردگار دعوت کنند، نه به سوی خود و خط فکری خاص، چرا که این امر یکی از آفت های تبلیغ دین به شمار می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی برای مبلغان در جهت تعریف صحیح از اسلام ناب است، تصریح کرد: متأسفانه گروه‌های تکفیری و سلفی و جریان‌های تروریستی مورد حمایت غرب با نام دین به جان دین افتاده اند که هیچ سنخیتی با اسلام ناب محمدی ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود غبارروبی مساجد در دهه آخر ماه شعبان را از ویژه برنامه های اصلی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان دانست و افزود: غبارروبی مساجد جهت استقبال از ماه مبارک رمضان در تمام مساجد شهر به همت انجمن های اسلامی شروع شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار