برای اولین بار در سطح کشور در یزد
مدیرعامل شرکت پیشگامان کی پاد از برگزاری اولین همایش "حفظ حریم خصوصی خانواده در فضای اینترنت " توسط شرکت پیشگامان کی پاد و با حمایت گروه تعاونی پیشگامان, خبر داد.
کد خبر: ۴۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 16 June 2015
به گزارش تابناک یزد، محمد علی عاقلی, مدیرعامل شرکت پیشگامان کی پاد, طی گفتگویی ضمن اعلام خبر فوق به تشریح و چگونگی برگزاری این همایش و ابعاد مختلف آن پرداخت.
وی ابتدا درخصوص دلایل و انگیزه های شرکت کی پاد از برگزاری این همایش گفت: در دنیای امروز با توجه به گستردگی امکانات و سهولت دسترسی جوانان, نوجوانان, دانش آموزان دبستانی و حتی کودکان به ابزارهای دنیای مجازی مانند موبایل, تبلت و ... که بعضا علیرغم نداشتن سیمکارت ارتباط آنها با دنیای مجازی و اینترنت ممکن شده است, یکی از دغدغه های مهم خانواده ها, کنترل, مدیریت و حفاظت از اطلاعات مربوط به حریم شخصی خانواده و فرد استفاده کننده  میباشد, از کمترین آن که میتواند یک عکس ساده باشد تا تا بالاترین سطح اطلاعات شغلی و شخصی افراد خانواده, همچنین فارغ از اینکه سرپرست خانواده جه شغلی داشته باشد یا در چه جایگاه اجتماعی قرار گرفته باشد, ایمنی خانواده در برابر سرقت اطلاعات و یا دسترسی غیرمجاز افراد متفرقه به آن و امکان داشتن یک محیط امن, کمترین خواسته هر خانواده هنگام استفاده از این فضای سایبری میباشد.
بنابراین شرکت کی پاد با توجه به این دغدغه اجتماعی به ارائه دوره های آموزشی در زمینه حفاظت از حریم خصوصی خانواده در فضای سایبری, پرداخت که در هر دوره با استقبال بی نظیر خانواده ها مواجه شد, بازخورد مثبت ناشی از این اقدامات ما را برآن داشت تا یک همایش خانوادگی در سطح وسیع تر و با حضور خانواده های بیشتر آنهم بصورت کاملا رایگان برگزار نمائیم. از این رو جلسات مختلفی با برخی سازمانها و مراکز ذیربط از جمله : اداره کل امور اجتماعی استانداری یزد, پلیس فتا یزد و تهران, سازمان بسیج دانش آموزی به عنوان نماینده آموزش و پرورش در این حوزه, معاونت خدماتی شهرداری در امور اجتماعی و فرهنگی و ... برگزار نمودیم که خوشبختانه همه این نهادها ضمن درک این ضرورت, جهت مشارکت در این همایش ابراز علاقمندی نموده و قول همکاری دادند. در این زمینه حتی با چند تن از روانشناسان و روانپزشکان شناخته شده یزد که با حوزه IT   و محاسن و معایب و مخاطرات آن آشنا هستند نیز صحبتهایی صورت گرفت که ایشان نیز برای همکاری در این خصوص, اعلام آمادگی نمودند.
پس از برگزاری این جلسات و انجام گفتگو های لازم, قرار شد تا در تابستان امسال و بعد از ماه مبارک رمضان با همکاری نهادهای فوق که حامی معنوی این برنامه خواهند بود و با همکاری و حمایت مالی گروه تعاونی پیشگامان که تمام هزینه های این همایش را متقبل شده است, شرکت پیشگامان کی پاد به عنوان مجری و برگزار کننده, این همایش را در محل سالن سینما دانش آموز یزد و در یک بازه زمانی تقریبا دو ساعته با سخنرانی فرمانده پلیس فتا و چند تن از روانشناسان و کارشناسان در این حوزه برپا نماید.  
وی در ادامه افزود: درنظر داریم در حاشیه برگزاری همایش, یک بسته حمایتی و کاملا کاربردی شامل یک کتاب که خاص این همایش و با همین موضوع نوشته و آماده شده به اضافه لوح فشرده سخنرانیها و کلیپهای آماده شده توسط پلیس فتا و سایر سازمانها و ارگانهای مرتبط به همراه یک اپلیکیشن اندرویدی جهت حفاظت امنیتی بر روی تلفن های همراه و تبلتهای اندرویدی با تخفیف بسیار مناسب, شاید 60 تا 70 درصدی به خانواده های محترم ارائه گردد.
نکته قابل ذکر در مورد کتاب همایش این است که تحریر و تدوین آن حدود نه ماه به طول انجامیده است, چگونگی استفاده از اپلیکیشن های اجتماعی و چگونگی حفاظت از اطلاعات در فضای مذکور را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه بیان می نماید. امور طراحی و چاپ کتاب مذکور توسط روابط عمومی گروه پیشگامان در حال انجام است که انشاءا... تا پایان خرداد آماده بهره برداری خواهد شد.  
مدیرعامل شرکت پیشگامان کی پاد در پایان افزود: برگزاری این همایش با این ابعاد در سطح کشور تا بحال بی سابقه بوده و با رایزنی های انجام گرفته با معاونت پیشگیری پلیس فتای تهران و استقبال این معاونت, پیشنهاد اجرای این طرح در سطح کشور و در دیگر استانها نیز مطرح گردید. همچنین بسیج دانش آموزی استان یزد اعلام نمود هماهنگی های لازم با بسیج دانش آموزی کل کشور را بعمل خواهد آورد تا این همایش ها بصورت دوره ای در استانهای مختلف و در بحث اولیاء و مربیان جهت والدین دانش آموزان برگزار گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار