معاون برنامه ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: قاچاق تنها با کشف و مبارزه موردی برطرف نمی شود باید برنامه های اصلاح ساختار ، فرهنگ سازی ، نظارت بر بازار مصرف و حمایت مردم در مبارزه با قاچاق در اولویت قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 16 June 2015

  به گزارش ایرنا،سید علیرضا گلستانی زاده در بازدید از گمرک مرزی بیله سوار مغان افزود: حراست از مرزهای کشور که نیروهای نظامی و انتظامی زحمت می کشند و از نظر رونق اقتصادی به کشور کمک می کنند قابل تحسین است زیرا مرزهای کشور پیشانی کشور برای مردم مقابل و کشور مقابل است.

او با اشاره به این که کشورهای موفق در بخش گردشگری از چندسال قبل کارهای فرهنگی و فرهنگ سازی بین شهروندان خود را در دستور کار قرار داده اند و اکنون سالانه میلیون ها دلار از توریسم درآمد کسب می کنند ،گفت: مرزنشینی که شغلش کوله بری باشد برای امنیت کشور و شان و شخصیت ایرانی زیان بار است.

وی در ادامه با اشاره به این که شهرستان بیله سوار مغان می تواند در کنار کار اقتصادی و تجارت ، کار فرهنگی را هم اجرا کند ، افزود: لازمه بحث فرهنگی داشتن امکانات ، برنامه ریزی ها و آموزش های لازم در منطقه است.

گلستانی زاده سالن پایانه مرزی بیله سوار را یکی از بهترین سالن های کشور خواند و بیان کرد: بیله سوار ظرفیت های بالقوه ای در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در خود دارد که می توان آنها را به بالفعل تبدیل کرد و این امر به درآمد زایی ، اشتغال و احترام و حفظ شان و شخصیت ایرانی می انجامد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل نیز در این بازدید گفت: ساماندهی پایانه بیله سوار فرصت مناسبی برای توسعه و رشد استان اردبیل و بیله سوار است که باید در بحث صادرات و واردات از تولیدکنندگان داخلی و ملی حمایت شود.

احمد عظیمی سرابی افزود: تمایزات و امتیازاتی بین گمرکات کشور وجود دارد که باعث فعال تر شدن گمرکات دیگر مناطق شده و باید این مشکل رفع و یکسان سازی شود تا بسترهای مناسب تولید ، توسعه و اشتغال استان اردبیل و بیله سوار فراهم شود .

وی به تمایل جمهوری آذربایجان برای خرید سوخت از طریق بیله سوار خبر داد و گفت: آمادگی های لازم توسط شرکت پخش و طرف مقابل انجام شده و در ماه های آینده شاهد انتقال سوخت از طریق تانکرهای سوخت خواهیم بود.

آرام حلیم فرماندار شهرستان بیله سوار هم گفت: این شهرستان قدمتی 4500 ساله دارد و گمرک بیله سوار مغان صد سالی است که پابرجاست و عملا از سال 68 فعالیت جدی خود را آغاز کرده است.

او با اشاره به این که امکانات موجود در این پایانه مرزی پاسخگوی فعالیت های تجاری و مسافری نیست افزود: پارسال با همت استاندار اردبیل و مجموعه دولت سالن پایانه مرزی در شهرستان بیله سوار افتتاح شد و اکنون روزانه شاهد ورود سه هزار مسافر آذری به کشور از این پایانه هستیم.

وی میزان صادرات و واردات در سال گذشته از طریق گمرک مرزی بیله سوار را 90 میلیون تن ذکر کرد و افزود: مشکل و نیاز اساسی گمرک بیله سوار دستگاه ایکس ری است.

بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار