مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی خبرداد:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: 6 میلیارد تومان برای خط کشی جاده و تعویض تابلو و روکشی و آسفالت جاده ها هزینه می شود.
کد خبر: ۴۸۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹ 27 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، ابراهیم نصری، در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت هفته راهداری برگزارشد، خاطر نشان کرد: سال گذشته معاونت راهداری به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها ملحق شد و این مجموعه به نام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تغییر نام پیدا کرد.
وی افزود: خراسان رضوی به  خاطروجود بارگاه منور رضوی از جایگاه خاصی برخوردار است  و در جایگاه اول تا سوم کشور در مباحث جابه‌جایی مسافر داخلی و خارجی، ترانزیت و باری  قراردارد.
نصری گفت: فعالیت ۲۸۰ شرکت، ۴هزار و ۲۸۰ راننده، ۲۹هزارو ۶۳۹ دستگاه باری با میانگین عمر ۱۸.۵ سال با توناژ بار ۲۷ میلیون تن با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۹۴ بوده و در ۴ ماهه نخست امسال ۹ میلیون تن کالا در داخل کشور جابه‌جا شده و ۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
وی  با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر مسافر از مرز عبور کردند که رشدی ۶ درصدی داشته است‌،
خاطرنشان کرد: تعویض خودروهای فرسوده با نو در دستور کار قرار گرفته است و در گام نخست ۳ هزار اتوبوس و کامیون با عمر بالای ۳۵ سال تعویض می‌شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۶هزارو ۳۳۸ دستگاه اتوبوس در استان فعال است و میزان جابه‌جایی مسافر در سال ۹۵ به میزان ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده که یک درصد رشد نسبت به سال ۹۴ داشته و در رتبه دوم کشور قرار دارد و در ۴ ماهه نخست امسال ۷ میلیون نفر از استان جابه‌جا شدند که رشدی ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
نصری افزود: در جهت تعویض و نوسازی ناوگان فرسوده با نو ۷۰ درصد مبلغ خودروی داخلی با کارمزد ۶ درصد و بازپرداخت ۵ ساله و برای خودروی داخلی با کارمزد ۵ درصد اعطا می‌شود.
وی گفت: تاکنون ۱۱۷ میلیارد ریال بابت خودروی سواری سمند اعطا شده و نوسازی اتوبوس‌ها و کامیون‌ها هم طی تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته در دستور کار قرار گرفته ،اما هنوز اجرایی نشده و در فاز نخست ۳ هزار اتوبوس و کامیون با عمر بالای ۳۵ سال تعویض می‌شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی  با بیان اینکه در بخش مسافر ۸۵۱۴ راننده در ۳۳ شرکت فعال هستند، افزود: ۲۴ پاسگاه جاده‌ای تا پایان سال افتتاح می‌شود و ۲ مورد در حال ساخت است و ۴۷ مکان جدید هم نیازسنجی شده و ۱۰۳ سامانه با ۲۱۸ دوربین در جاده‌های استان فعال بوده و ۳۶ سامانه جدید هم در حال نصب است که تا ۴ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا کل جاده‌های استان مجهز به دوربین کنترل سرعت شوند.
وی  گفت : 1۰ مرکز معاینه فنی در خراسان رضوی فعال است  که ۶ مرکز در مشهد و ۴ مرکز در شهرستان‌های استان بوده و در بحث نقاط حادثه‌خیز و پرحادثه ۶۷ نقطه تاکنون شناسایی شده که مشکلاتی همچون روشنایی، عدم تابلوهای هشدار دهنده و غیره مشاهده شد که این موارد تاحدودی اصلاح شده و رفع کامل آن نیازمند بودجه ۲۲ میلیارد تومانی بوده است؛ 
نصری گفت: همچنین آموزش‌های لازم هم به دانش‌آموزان مدارس جاده‌ای داده شده تا از آسیب و حادثه به‌دور بمانند جهت نگهداری راه‌ها سالانه نیازمند ۳ تا ۵ درصد بودجه سالانه و معادل ۴۰۰ میلیارد تومان هستیم که تنها یک درصد آن پرداخت می‌شود و در سال ۹۵ در مجموع ۷۰ میلیارد تومان دریافت شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در باره نرخ کرایه‌ها، خاطرنشان کرد: نرخ‌ها در ۴ نرخ سواری، ون، اتوبوس معمولی و اتوبوس ویژه VIP بوده اوج گرانی در ایام دهه آخر صفر بوده و یکی از مشکلات مردم  در ایام اربعین حسینی پرداخت هزینه‌های دو برابری بوده که چاره‌ای برای رفع این مشکل نشده و راننده و صاحب خودرو هم نمی‌تواند متضرر شود.
نصری تصریح کرد: تصادف‌های زنجیره‌ای استان ، در اتوبان باغچه در ۵ فروردین ماه حادثه‌ای تلخ بود و در اینجا نباید دنبال مقصر بین پلیس راه، راهداری و هواشناسی باشیم، هرچند که دستگاه قضایی پیگیر موضوع است و در چنین شرایط نامناسب جوی‌ که خود راننده باید با سرعت مطمئنه براند و حتی لامپ‌های مه‌شکن در جاده روشن شد و بستن جاده با تشخیص پلیس راه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار