در پی برگزاری جلسات تربیت مربی فتح الفتوح/
سال ها است که مراکز، مجموعه ها و کانون های فرهنگی وظیفه کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی و مذهبی هستند، با وجود این مسئله همواره این موضوع که محور برنامه های بیشتر مجموعه ها است به عنوان بزرگترین ضعف آن ها نیز به حساب می آید.
کد خبر: ۴۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 16 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان، سال ها است که مراکز، مجموعه ها و کانون های فرهنگی وظیفه کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی و مذهبی هستند، با وجود این مسئله همواره این موضوع که محور برنامه های بیشتر مجموعه ها است به عنوان بزرگترین ضعف آن ها نیز به حساب می آید. چند هفته ای است، مجموعه فرهنگی عاشورائیان در طرحی تحت عنوان " فتح الفتوح" در راستای ساماندهی و زیرساخت سازی برای مربیان تربیتی کانون های مساجد فعال شده است.در مطلب زیر به بررسی بخشی از حال و هوای این جلسه می پردازیم.

یکشنبه های عاشورائیان این روزها دیگر تنها حال و هوای بهشت را ندارد و دوره ای پرشور با حضور طلاب و دانشجویان زیر نظر حجت الاسلام مهدوی ارفع برگزار می شود.

این دوره که فتح الفتوح نام دارد، در راستای تربیت سرگروه های دانش آموزی تشکیل شده و ایده برگزاری آن نیز به دلیل دغدغه های رهبر معظم انقلاب و هم چنین سند چشم انداز راهبردی مجموعه در حرکت دوم شکل گرفته چرا که قرار است مخاطب اصلی مجموعه در حرکت دوم نوجوانان دانش آموز باشند، بنابراین برای مهیا نمودن زیرساخت های نهاد تربیت و فعالیت های دانش آموزی، عاشوراییان بر آن شد که به مدت ده هفته دوره آموزشی فتح الفتوح را برگزار کند.

سکان دار اصلی این جلسات حجت الاسلام مهدوی ارفع بوده که سابقه فعالیت در انجمن اسلامی دانش آموزان، سازمان ملی جوانان و کانون های فرهنگی و دینی کشور را در کارنامه دارد و سعی و تلاشش بر این است تا مباحث اصلی تربیت نیرو دانش آموز را برای حاضران تشریح کند البته بخش دوم جلسات به صورت کارگاهی با حضور اساتید مجرب برای اعضا برپا می شود.

در جلسات گذشته مباحثی همچون خصوصیات یک مربی، چگونگی تربیت دینی در عصر فراارتباطاتی حاضر و مدیریت هیجانات و نگرانی ها توسط استاد مهدوی ارفع عنوان شده و در سه جلسه ی کارگاهی موضوعاتی از قبیل ویژگی تیپ های شخصیتی، تربیت جنسی و مهارت های ارتباطی برگزار شده است.

نکته قابل توجه این دوره این است که اعضا با هم، هم پیمان شده اند تا اجازه ندهند، فتح الفتوح پایانی نداشته باشد و از همین رو مقرر شده پس از برگزاری این جلسات اعضا در 3 بخش مربی، پژوهشکده و فعالیت های اجرایی با مجموعه همکاری داشته باشند.

در واقع این دوره با توجه به شرایط فعلی و وجود مشکلات تربیتی در کانون های مساجد می تواند پاسخ گوی جوانان و دغدغه مندی های آن ها باشد و به نوعی حرکتی اجرایی در راستای مقابله با جنگ نرم فعلی باشد.

حال با وجود برگزاری این طرح سوال اصلی این جاست، اهداف و برنامه های مجموعه عاشورائیان به چه اندازه اجرایی می شود و چقدر برگزاری این طرح می تواند فضای مراکز فرهنگی شهر اصفهان را پویا تر و فعال تر سازد؟

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اين جمله يعني چه؟؟!!
نکته قابل توجه این دوره این است که اعضا با هم، هم پیمان شده اند تا اجازه ندهند، فتح الفتوح پایانی نداشته باشد و از همین رو مقرر شده پس از برگزاری این جلسات اعضا در 3 بخش مربی، پژوهشکده و فعالیت های اجرایی با مجموعه همکاری داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار