کد خبر: ۴۸۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 20 February 2017
به گزارش روزنامه جهان صنعت: نادر کریمی‌جونی- با آنکه بیشتر سیاستمداران به ماکیاولی و توصیه‌های وی حمله می‌کنند و این‌گونه روش‌ها را مصداق بی‌اخلاقی می‌دانند اما تقریبا بیشتر سیاستمداران از همین روش‌ها استفاده می‌کنند.
در این روش چون هدف، وسیله را توجیه می‌کند، افراد و اشخاص سیاسی برای از میدان به در کردن مخالف یا رقیب خود هر ابزاری را استفاده می‌کنند و در استفاده از این ابزارها برای رسیدن به هدف هیچ ملاحظه‌ای را نمی‌کنند. در واقع این افراد تصور می‌کنند چون هدف، مشروع و مقبول است از هر راهی می‌توان و باید برای دست یافتن به آن تلاش کرد.
نکته جالب در این‌باره آن است که زیرپا گذاشتن اخلاق و توسل به روش‌های ماکیاولیستی به طور متواتر از سوی منتسبان به جناح اصولگرا و محافظه‌کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت اصولگرایان و محافظه‌کاران که خود داعیه‌دار اخلاق و اسلام در کشور هستند، هنگامی که برای حصول و دست یافتن به هدفی اراده می‌کنند، دیگر هیچ چیز جلودارشان نیست و از هر ابزار و گفتاری برای نیل به هدف بهره می‌برند.
برای چندمین بار در سال‌جاری محافظه‌کاران و اصولگرایان مجلس در حملات خود علیه یک هدف از روش‌هایی غیراخلاقی استفاده کردند چنان‌که برخی از ایشان اتهام‌هایی را علیه آخوندی و خانواده‌اش، دوستان و اقوامش مطرح کردند که با توضیح وزیر راه روشن شد که هیچ‌یک از این ادعاها، درست و واقعی نبوده است. محافظه‌کاران چنان برای اموال عمومی و پول مردم که بیت‌المال می‌خواندند، فریاد می‌زدند که گویای جنایتی نابخشودنی رخ داده و مرتکب یا مرتکبین آن حتما باید به چوبه دار سپرده شوند. برخی از محافظه‌کاران هم بارها تکرار می‌کردند که اگرچه کارنامه آخوندی در وزارت راه‌وشهرسازی موفق است اما سلامت کار و دوری از فساد مهم‌تر است و فهرست بلندی از اتهامات را علیه آخوندی و همکارانش مطرح کردند.
در این میان نکته جالب آن است که با وجود این فهرست بلندبالا از تخلفات و فساد در وزارت راه‌وشهرسازی، چرا این نمایندگان دلسوز که حامی منافع مردم هستند، حتی یک مورد از این تخلفات را به دستگاه‌های نظارتی یا دادگاه ارائه نداده‌اند. جالب است که همان‌گونه که آخوندی اشاره کرد برخی از این تخلفات در جلسه استیضاح مهرماه سال گذشته نیز مطرح شده بود ولی طی 15 ماه گذشته هیچ‌یک از نمایندگان دلسوز و مسوول، تخلفات را به دادگاه نبرده‌اند.
روشن است که نمایندگان محافظه‌کار و اصولگرا با آنکه تاکید می‌کنند استیضاح، سیاسی نیست و فقط رعایت منافع ملی و حقوق شهروندان در تدوین این استیضاح ملاک قرار گرفته اما رفتار سیاسی مرتکب می‌شوند و برای نابودسازی یا از میدان به در کردن رقیب حاضرند بسیاری از معیارها را زیرپا بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار