بورس تهران امروز با مثبت شدن ۱۱۶ واحد شاخص و رشد دسته‌جمعی نماگرهای خود همراه شد، در حالی که تقویت ارزش معاملات امروز حاکی از فزونی تعداد خریداران بر فروشندگان سهام بود.
کد خبر: ۴۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 16 June 2015
 در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 26 خرداد ماه جاری با افزایش 116 واحدی به رقم 62 هزار و 558 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با افزایش 48 واحدی رقم 26 هزار و 55 واحد را برای خود ثبت کرد. در عین حال شاخص بازار اول در بورس تهران با 104 واحد افزایش در محدوده 45 هزار و 40 واحد ایستاد، در حالی که شاخص بازار دوم (معاملات بلوکی) با افزایش 115 واحدی به رقم 129 هزار و 688 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش شاخص کل فرابورس نیز (آیفکس) با 3 واحد افزایش به رقم 691 واحد رسید.

در بازار امروز بیش از 105 میلیارد تومان سهام و اوراق و دارایی‌های مالی معامله شد که حاصل دست به دست شدن 445 میلیون و 401 هزار و 730 سهم در 28 هزار و 837 نوبت خرید و فروش بود.

امروز بیشترین حجم معاملات سهام در نماد بانک صادرات رقم خورد در نماد معاملاتی «وبصادر» امروز بیش از 135 میلیون و 704 سهم در دامنه مثبت نوسان قیمت معامله شد که 6 کد حقوقی در این نماد فروشنده بیش از 76 درصد این حجم از معامله بودند.

این در حالی بود که حقیقی‌ها در نماد بانک صادرات اغلب خریدار بودند و با وجود متعادل شدن روند معاملات سهام در این نماد، اما همچنان تعداد خریداران بر فروشندگان فزونی دارند.

در بازار امروز بانک‌های پیشرو بازار در کنار صنعت پالایشی و خودرویی بیشترین تاثیر مثبت را در مثبت‌ کردن شاخص‌های بورسی بر عهده داشتند. 

با نزدیک شدن به برگزاری موعد مجامع شرکت‌های بزرگ بورسی و انتظار برای تقسیم سود نقدی مناسب و درعین حال با افزایش تدریجی حساسیت بازار به خبرهای دریافتی از مذاکرات هسته‌ای بازار سهام این روزها شاهد تکاپوی انگیزه‌های جدید برای خرید سهام است. هرچند هنوز حجم و ارزش معاملات چندان بالا نیست، اما می‌توان انتظار داشت با توجه به ارزندگی سهام در بازار و نیز پایان موعد تسویه حساب‌های اعتباری کارگزارها در کنار همزمانی با ارایه گزارش‌های عملکردی سه ماهه اول امسال شرکت‌ها، بازار سهام با رشد دوباره ارزش معاملات روزانه سهام روبرو باشد.

بورس تهران امروز شاهد توقف نماد معاملاتی شرکت قند پیران‌شهر، حفاری‌شمال،‌ داروسازی فارابی شرکت صنعتی و سرمایه‌گذاری سپنتا و حق تقدم‌های سرمایه‌گذاری ملی ایران و حق تقدم هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان بوده‌اند.

در عین حال امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سپنتا، صنایع فولاد آلیاژی، ایران یاسا تایر و راور، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، دشت مرغاب، حق تقدم بانک انصار بودند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار