مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اسلام موجب بیداری، تفکر و عقلانیت بشر می شود و دشمن از این حقیقت وحشت دارد.
کد خبر: ۴۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 17 June 2015

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اسلام موجب بیداری، تفکر و عقلانیت بشر می شود و دشمن از این حقیقت وحشت دارد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی در همایش طلایه داران تبلیغ استان همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدبرانه و هوشمندانه در دنیای طوفان زده امروز، کشتی نجات بخش انقلاب اسلامی را ناخدایی می کند، اظهار داشت: دشمن همواره به عقب نشینی جبهه کفر و شکست خود به شکلی غیرمستقیم اعتراف می کند.

وی با اعلام اینکه اندیشه های والای رهبری نه تنها در جهان اسلام، بلکه در کل جهان مطرح است، افزود: مبلغین باید این معروف را در جامعه و در بین جوانان تحلیل و تبیین کنند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به وظایف مبلغین در راه تبلیغ اسلام، گفت: مبلغین باید به مشخص کردن روش ها به گونه ای هدفمند عمل کنند تا اسلام حقیقی که مروج و مبلغ آنند به خوبی بازگو شود.

حجت الاسلام دشتکی با بیان این مطلب که در نگاه توحیدی و اسلامی انسان ها دارای حقوق و اصولی هستند، ادامه داد: از اصول مهم در این دیدگاه، فطرت مدار بودن انسان، انتخابگر و آزاد بودن وی در انتخاب، معنویت و نیز مسئولیت پذیر بودن است.

وی افزود: اصولی که در اسلام وجود دارد موجب آن شده که جبهه باطل که براساس استکبار، استعمار و صهیونیسم است از شنیدن واژه اسلام در هراس و وحشت باشد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان مجموع اصول اسلام را یک جمله دانست و گفت: اسلام موجب بیداری، تفکر و عقلانیت بشر می شود و دشمن از این حقیقت وحشت دارد.

اسلام ناب، قرآن و عترت است و یکی بدون دیگری پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه تبیین اسلام ناب از ضرورت ها در جوامع بشری است، افزود: اسلام ناب، قرآن و عترت است و یکی بدون دیگری پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید براین نکته که مسائل اجتماعی روز باید بر پایه سیره و بیان معصومین (ع) باشد، گفت: مبلغین در این راه باید از امکانات روز به خوبی بهره گیرند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با افزودن این مطلب که نباید تحث تاثیر محاصره رسانه های تبلیغی دشمن قرار گرفت، بیان داشت: در موضوع تبلیغ باید مخاطب شناسی و ذائقه شناسی را مورد توجه قرار داد و با متناسب سازی محتوا، منبر دیروز را امروزی کرد.

حجت الاسلام دشتکی گفت: امروز علوم ارتباطات و تبلیغات یکی از ابزارهای بروز در جهان است و باید از این فن و ابزار نهایت بهره را برای تبلیغ دین برد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع عملکرد شبکه ای در تبلیغ دین نیز اشاره و عنوان کرد: استفاده از دو هزار مبلغ در دو هزار مرکز همدان در ماه مبارک رمضان به طور حتم موجی در ارتباط با مسائل اجتماعی و اخلاقی ایجاد می کند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان شبکه ای عمل کردن را از اولویت های تبلیغ در دین دانست و افزود: واردات ذهنی و فکری در جهان بی نظیر است و شبکه ای عمل کردن مبلغین یکی از راه های برون رفت افراد از انحرافاتی است که در دنیا با وارونه نشان دادن اسلام مطرح شده است.

حجت الاسلام دشتکی به رویکردهای امسال در بحث تبلیغات با عنوان استحکام بخشی پایه های تبلیغ اشاره و اضافه کرد: در این تبلیغ، ایجاد نشاط معنوی با احیا ارزش های معنوی و اخلاقی، ترویج سبک زندگی اسلامی با تاکید بر ضروریات قرآن و عترت، استفاده از فضای ماه رمضان در راستای تبیین جایگاه مسائل اعتقادی و توجه دادن خانواده ها به تربیت اسلامی فرزندان در اولویت قرار داده شده است.

نماینده شورای نگهبان در همدان نیز با بیان اینکه مبلغ با هر عنوانی و در مکانی که قدم برمی دارد رسالتی دارد، گفت: مبلغ باید به رسالت خود و جلب رضای خداوند عمل نماید و این اقدام با تبلیغ حقیقی دین خدا به مردم تحقق می یابد.

حجت الاسلام محمد جوادی ادامه داد: تبلیغ دین نباید سلیقه ای باشد، بلکه هرآنچه از جانب خداوند و ائمه الهی است باید بازگو شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار