رئیس دانشگاه تبریز در دیدار با هیات رسانه‌ای جمهوری آذربایجان:
رئیس دانشگاه تبریز گفت: در حال حاضر و در شرایط فعلی منطقه؛ کشورهای همسایه و به ویژه ملت‌های که دارای تاریخ، فرهنگ، زبان و مذهب مشترک دارند، بیش از هر زمان دیگر به وحدت، برادری و همکاری مشترک در ابعاد مختلف نیاز دارند.
کد خبر: ۴۸۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 03 September 2017
به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در دیدار با هیات رسانه‌ای جمهوری آذربایجان؛ ضمن معرفی اجمالی ظرفیت های علمی، آموزشی و رفاهی دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ ایران و قطب علمی شمالغرب کشور، اظهار داشت: ایران و جمهوری آذربایجان مشترکات تاریخی، فرهنگی، زبانی و مذهبی دارند و این اشتراکات بهترین ابزار برای توسعه همکاری های دو کشور است و باید از آنها برای تحکیم دوستی‌ها و رفاه دو ملت به بهترین شکل بهره‌مند شد.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه رسانه‌ها، مدیا و اصحاب جراید را تعیین کننده ترین عامل در ایجاد فضای جدید و تفاهم ها در ابعاد مختلف دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه دو کشور با سفر به مناطق مختلف و با انعکاس رویدادهای فرهنگی و تاریخی و مناسبت های علمی می توانند نقش برجسته خود را در  توسعه همکاری‌ها  ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه علم مرز و محدودیت نمی‌شناسد و در آموزه های دینی ما نیز بر کسب آن در همه مکان‌ها تاکید شده است، یادآور شد: باید شرایط ارتباط گسترده عالمان و دانشمندانمان را  با جهان فراهم کنیم و در این راه باید همه ارکان کشور از دیپلماسی علمی و فناوری حمایت کنند چون ثمره آن در آینده نصیب مردم و کشور خواهد شد.

پورمحمدی همچنین با اشاره به وجود تفاهم‌های همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی میان دانشگاه تبریز و موسسات آموزش عالی آذربایجان اظهار داشت: در این راستا در سال های گذشته کارهای بسیار مثبتی انجام گرفته که همچنان ظرفیت اقدامات جدید وجود دارد و این دانشگاه آمادگی کامل خود را برای توسعه ارتباطات اعلام می دارد. 

رئیس دانشگاه تبریز جذب دانشجوی خارجی، تبادل استاد و دانشجو و اجرای نشست های علمی و چاپ کتب مشاهیر مشترک دو ملت را از جمله کارهای قابل انجام برای توسعه همکارهای علمی برشمرد و افزود: در گذشته در خصوص شهریار شناسی اقدام بسیار خوبی انجام گرفته است و این امر در خصوص نظامی نیز شکل خواهد گرفت که کارهای مقدماتی آن شروع شده است.
پورمحمدی در بخش دیگر سخنان خود  با اشاره به دیگر ظرفیت های این دانشگاه اضافه کرد: وجود 21 دانشکده، چندین دانشکده اقماری، پردیس بین المللی ارس، 200 آزمایشگاه مجهز، چندین مرکز تحقیقاتی و قط علمی، وجود نزدیک 800 نفر هیات علمی، 24 هزار دانشجو و جذب دانشجو  در تمامی رشته های تحصیلی از جمله دیگر قابلیت های این دانشگاه است، که امسال 70 امین سالگر تاسیس دانشگاه تبریز گرامی داشته خواهد شد.

وی  با توجه به وجود این پتانسیل‌ها در دانشگاه تبریز نیز اظهار داشت: دانشگاه تبریز آماده هر گونه توسعه همکاری علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و ورزشی با دانشگاه های دنیا و به ویژه کشورهای همسایه و دوست و از جمله با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جمهوری آذربایجان است.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: به یقین برای توسعه و همکاری بین کشورها، دیپلماسی علمی بیش از سایر دیپلماسی ها و شیوه ها کارساز خواهد.

وی یادآور شد: ارتباطات علمی بین دانشگاه ها موجب توسعه سایر همکارهای مشترک کشورها می‌شود و در این خصوص دانشگاهیان کشورهای منطقه نیز در حد توان با برگزاری آیین ها و دوره های مختلف می توانند، کمک مهمی برای توسعه همکاری های مشترک ملت ها و دولت ها داشته باشند.

یادآور می شود: در این نشست جمعی از هیات رسانه‌ای جمهوری آذربایجان به ارایه نکته نظرات و دیگاه های خود پرداختند.

گزارش فارس حاکی است، دیدار با امام جمعه تبریز، سرپرست شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، بازدید از مراکز تاریخی و فرهنگی، تهیه گزارش‌های ویژه گردشگری از برنامه‌های تبریز 2018، از جمله  دیگر برنامه‌های این هیات رسانه ای آذربایجان بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :