معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از ایجاد پایگاه‌های فرهنگی در 15 نقطه از اماکن گردشگری استان خبر داد و گفت: ترویج معروفات در سطح جامعه مهمترین کارویژه این پایگاه‌های فرهنگی است.
کد خبر: ۴۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 17 June 2015
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از ایجاد پایگاه‌های فرهنگی در 15 نقطه از اماکن گردشگری استان خبر داد و گفت: ترویج معروفات در سطح جامعه مهمترین کارویژه این پایگاه‌های فرهنگی است.

به گزارش فارس؛ علی بقایی اظهار کرد: از آن جا که توجه به صنعت توریسم و گردشگری در استان همدان نسبت به سال‌های گذشته، رشد بیشتری داشته، توجه به مباحث فرهنگی نیز به همان نسبت باید مدنظر ویژه قرار گیرد.

وی از ایجاد پایگاه‌های فرهنگی در 15 نقطه از اماکن گردشگری استان خبر داد و گفت: ترویج معروف در سطح جامعه مهمترین کارویژه این پایگاه‌های فرهنگی است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: ترویج فرهنگ نماز به‌ویژه اقامه نماز جماعت از دیگر موضوعاتی است که از طریق این پایگاه‌ها دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدام به برپایی نماز جماعت در برخی از پارک‌ها نیز در برنامه قرار دارد، این مهم را در ترویج روحیه نشاط معنوی در جامعه مثمر ثمر دانست.

بقایی با اشاره به اینکه حدود 30 نقطه در شهر همدان به جز پارک مردم برای اقامه نماز جماعت پیش‌بینی شده است، گفت: این کار فرهنگی یک کار مردمی است.

وی افزود: در اکثر شهرستان‌های استان همدان نیز نسبت به اقامه نماز جماعت در پارک‌ها اقدام خواهد شد.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت به‌ویژه به‌صورت جماعت، از ارکان تقویت فرهنگ جامعه است، خواستار توجه به این مهم شد.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای تبلیغ دین مبین اسلام و گزاره‌های امر به معروف و نهی از منکر اقدام کرد، پیشینه همدان در داشتن پیشینه دینی و مذهبی را بهترین بستر برای انجام کار فرهنگی غنی دانست.

بقایی برقراری ارتباط با مردم را یکی از مولفه‌های ترویج دین در درون زندگی دانست و ابراز داشت: با برقراری چنین ارتباطی می‌توان مسائل دینی را به جامعه هدف منتقل کرده و آنها را از دسیسه‌های دشمن در بُعد فرهنگی آگاه کرد.

وی انجام کارهای مردمی را نیز اثرگذارتر خواند و گفت: بسیجیان همدان در این راستا وارد عرصه فعالیت شده‌اند و با اقدامی جهادی درصدد تقویت خودسازی و آشناسازی جامعه با اهداف و مبانی دینی هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار