محقق‌داماد به زمینه‌ها و استعدادهای مناسب شهرستان از جمله هنرهای دستی و مبل و منبت اشاره و خاطرنشان کرد: کارهای دسته‌جمعی اقتصادی تولید کنید چرا که اگر منطقه شما فقیر باشد خود شما مقصرید و هیچ‌گاه منطقه خود را فراموش نکنید.
کد خبر: ۴۸۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 04 September 2017
عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیان اینکه منتظر اقداماتی از سوی دولت نباشید، گفت: خلاقیت اقتصادی به وجود آورید از فقر، احساس مسئولیت کنید و برای تشکیل شرکت‌های سهامی هر کس به اندازه خود سهم بخرد تا فعالیت‌های اقتصادی به ظهور برسد‌.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدمصطفی محقق‌داماد، عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور شنبه ۱۱ شهریور در دومین مراسم تجلیل از نخبگان برتر علمی شهرستان ملایر و روستاهای آن، با بیان اینکه در قرآن کریم همه چیز بر مبنای تفکر، تعقل و اندیشه است، اظهار کرد: اگر در جامعه فقیر داریم به علت سوء تدبیر است، با توجه به شناسایی استعدادهای علمی، بایستی این استعدادها رهبری و هدایت شوند که مبادا این مغز سرشار از هوش در سایه جهالت به جنایت‌کاری کشیده شود‌.

وی با بیان اینکه منتظر اقداماتی از سوی دولت نباشید، تصریح کرد: خلاقیت اقتصادی به وجود آورید چه پیر و چه جوان برای نجات منطقه خود، از فقر، احساس مسئولیت کنید و برای تشکیل شرکت‌های سهامی هر کس به اندازه خود سهم بخرد تا فعالیت‌های اقتصادی به ظهور برسد.

محقق‌داماد به زمینه‌ها و استعدادهای مناسب شهرستان از جمله هنرهای دستی و مبل و منبت اشاره و خاطرنشان کرد: کارهای دسته‌جمعی اقتصادی تولید کنید چرا که اگر منطقه شما فقیر باشد خود شما مقصرید و هیچ‌گاه منطقه خود را فراموش نکنید.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی و تشویق استعدادهای برتر در سطح شهرستان باید توسعه یابد، یادآور شد: انتظار تأسیس بنیادهای بیزینس خیر با هدف توسعه تجارت و ریشه‌کن کردن فقر را داریم.

وی با بیان اینکه این شهرستان بعد از آستان قدس رضوی دومین شهرستان از نظر موقوفات مردمی است، اظهار کرد: از زمانی که وارد این عرصه شدم پیوسته گفتم که استعدادها، سرمایه‌های کشورند و این فکر است که کشور را رشد می‌دهد، در واقع امروز شکست داعش در عراق و سوریه نتیجه تدبیر جنگی سردار سلیمانی است‌.

دکتر احمد احمدی در ادامه با اشاره به پرورش، تشویق و هنرآموزی این استعدادها در دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان کمک کنند، بنایی تأسیس شود که این افراد شناسایی و هدایت شده نه اینکه رها شوند‌.

وی آبادی کشور را در گروی وطن‌دوستی و غیرت توصیف کرد و گفت: کسانی را که روزگاری در این کشور نفس کشیده‌اند و برای کار به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند را مدد نمی‌کنم.

امام جمعه ملایر هم هدف از تشکیل جلسه را شناسایی استعدادهای درخشان و از قوه به فعلیت رساندن آنها دانست و اظهار کرد: انسان‌های مفید بسیاری هستند که اگر نبودند یک خلأ علمی مشهود به وجود می‌آمد و در واقع این انسان‌ها تابلوی راهنمایی برای زندگی عزت بخشند‌.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری تجلیل، حمایت و دستگیری از این نخبگان علمی را وظیفه مسئولان دانست و تأکید کرد: رسالت این نخبگان علمی این است که در کشور خود بمانند و خرابه‌ها را به گلستان تبدیل کنند و این کشور را بسازند البته این احساس غیرت و عرق ملی باید از همان دوران نوجوانی و جوانی در کالبد انسان شکل گیرد‌.

وی در پایان لازمه رسیدن به استقلال در همه زمینه‌ها را دستیابی به علم دانست و گفت: نباید بگذاریم این استعدادهای بالقوه در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده شوند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز با بیان اینکه جامعه جهانی هر چه دستاورد ارزشمند و مثبت داشته از علم و تخصص بوده و هر آنچه ناکامی داشتیم از جهل و نادانی بوده است، تصریح کرد: این دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی کشور هستند که به واسطه استعداد و هوش سرشاری است که خداوند به آنها داده و باید تلاش کنند در کنار علم ویژگی‌های بارز شخصیتی و انسانی را در خود پرورش دهند البته این ویژگی‌ها در روستائیان و شهرستانی‌ها وجود دارد‌.

عبدالعظیم رضایی به برگزاری جشنواره مبل و منبت در شهرستان ملایر طی روزهای آینده اشاره کرد و افزود: این رخداد مهم می‌تواند در پیشرفت همه حوزه‌ها چه اقتصادی و چه علمی و فرهنگی موثر باشد و باید از این فرصت برای شناساندن ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در شهرستان استفاده کنیم‌.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار