مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم:
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس قم با بیان اینکه از مجموع ۶۳۰ مدرسه استان ۵۰ درصد مستحکم هستند گفت: طی سال‌های اخیر ۵۹ مدرسه استان تخریب و نوسازی شده و در حال حاضر نیز مدارس دارای بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر در اولویت نوسازی است.
کد خبر: ۴۸۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸ 05 September 2017
به گزارش تابناک قم، محسن پورگلیان از افتتاح و بهره‌برداری از نخستین هنرستان تربیت‌بدنی در قم خبر داد و اظهار داشت: این هنرستان به وسعت 4 هزار مترمربع زیربنا شامل زمین چمن و سالن ورزشی است که در پردیسان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم به کمبود فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: با وجود فعالیت 630 مدرسه دولتی در استان اما به دلیل تراکم زیاد دانش‌آموزان در قم نیمی از مدارس استان دوشیفته هستند، البته این تراکم دانش آموزش در منطقه پردیسان بیش از دیگر مناطق است.

وی با بیان اینکه از مجموع 630 مدرسه استان 50 درصد مستحکم هستند اما 25 درصد تخریبی و25 درصد نیازمند مقاوم‌سازی است خاطرنشان کرد: در تجهیز کارگاه رایانه مدارس نیز تاکنون 21 درصد مدارس مجهز شده‌اند، در کنار فضای فیزیکی باید به تجهیزات فناوری نیز باید توجه لازم صورت گیرد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس  استان قم ادامه داد: با توجه به اهمیت ایمن‌سازی سیستم گرمایشی مدارس تاکنون 50 درصد مدارس استانداردسازی شده که 125 فضای آموزشی استان را شامل می‌شود.

به گفته پورگلیان، از محل اعتبارات ملی نیز طی سال‌های اخیر 59 مدرسه استان تخریب و نوسازی شده و در حال حاضر نیز مدارس دارای بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر در اولویت نوسازی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار