مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه فاضلاب را معضل اصلی شهر کرمانشاه دانست و گفت: تصفیه‌خانه کنونی فاضلاب شهر کرمانشاه فقط 300 تا 400 هزار نفر از جمعیت شهر را پوشش می‌دهد.
کد خبر: ۴۸۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 05 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، غلامحسین کاظمی ، نبود تصفیه‌خانه مناسب فاضلاب را معضل اصلی شهر کرمانشاه عنوان کرد که مشکلاتی را خصوصا در حوزه آلودگی رودخانه "قره‌سو" ایجاد کرده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه کنونی فاضلاب شهر کرمانشاه در زمانی که ساخت شده جمعیت شهر به این میزان نبوده و اکنون فقط فاضلاب یک سوم جمعیت شهر یعنی حدود 300 تا 400 هزار نفر را پوشش می‌دهد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب برای شهر کرمانشاه را از اولویت‌های مسئولین استان دانست و یادآوری کرد: احداث این تصفیه‌خانه بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار است با همکاری بانک توسعه زیرساخت آسیا تامین شود.

کاظمی با اشاره به اینکه ورود فاضلاب رودخانه "قره‌سو" را آلوده کرده، عنوان کرد: به همین دلیل با هرگونه کاشت سبزی و صیفی جات در حاشیه رودخانه برخورد می‌شود.

وی در ادامه از وضعیت صنایع آلاینده کرمانشاه یاد کرد و گفت: در گذشته 45 واحد آلاینده داشتیم که اکنون تعداد این واحدها به 35 واحد کاهش یافته است.

به گفته این مسئول، عمده واحدهای آلاینده در صنایع کوچک از جمله گاوداری‌ها، مرغداری‌ها، سنگ شکن‌ها و ... هستند و صنایع بزرگ استان عمدتا به سیستم پایش لحظه‌ای برای سنجش میزان آلایندگی متصل می‌باشند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: اولویت اصلی ما تعامل با واحدها برای اصلاح آلایندگی آنها است، اما با واحدهای آلاینده بدون اغماض برخورد خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه در دولت یازدهم تمام پروژه‌های کلانی که در کرمانشاه انجام شده گزارش ارزیابی محیط زیستی دارد، تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها هستند که در گذشته انجام شدند و ارزیابی محیط زیستی پیش از اجرا برای آنها انجام نشده است.

وی در بخش دیگری به پیشرو بودن کرمانشاه در مدیریت پسماندها اشاره و اظهار کرد: اکنون روزانه حدود 550 تا 600 تن زباله در شهر کرمانشاه تولید می شود که تمان آن بازیافت شده و 70 درصد از این میزان به کود کمپوست تبدیل می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از بی خطرسازی همه زباله‌های بیمارستانی کرمانشاه هم خبر داد.

به گفته این مسئول، تمام شهرستان‌های استان نیز به هشت منطقه تقسیم شده و قرار است صاحب سایت بازیافت زباله شوند.

کاظمی در ادامه از لزوم اصلاح مرز نواحی محیط زیستی کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: برخی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست از جمله منطقه حفاظت شده بیستون مصوبه دهه 50 
است و اکنون که شهر کرمانشاه گسترش پیدا کرده مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره فیلم سبز از 18 تا 24 شهریور در کرمانشاه یاد کرد و افزود: جشنواره‌ بین‌المللی فیلم سبز از سال 77 در کشور آغاز شد و اکنون ششمین جشنواره برگزار می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه دو هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ششم ارسال شده، تاکید کرد: این آثار در بخش‌های انیمیشن، مستند کوتاه و بلند، داستانی و... است.

کاظمی افزود: در بخش بین‌المللی آثاری از کشورهای سوئد، روسیه، ایتالیا، استرالیا، انگلستان، آمریکا و... به جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: از استان کرمانشاه هم مستند "مادر زمین" در جشنواره حضور دارد.

کاظمی هدف از برپایی جشنواره فیلم سبز را حساس کردن مردم به مسائل محیط زیستی دانست و از مردم خواست به تماشای فیلم‌های جشنواره بیایند. 



 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار