حیات یزد وابسته به شیرکوه
معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: حیات یزد به حیات شیرکوه وابسته است و اگر خدشه ای به طبیعت آن وارد شود، محیط زیست یزد دچار اختلال خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 17 June 2015
به گزارش تابناک یزد،حسن اکبری اظهار داشت: شیرکوه به لحاظ برخورداری از گونه های گیاهی بسیار متنوع و حیات وحش نادر همچنین به دلیل وجود منابع آب هر چند محدود، شریان حیاتی استان یزد به شمار می رود.

وی با بیان اینکه خدشه به شیرکوه در واقع خدشه به محیط زیست یزد است، خاطرنشان کرد: شیرکوه در واقع ریه ادامه حیات در استان یزد است و اگر این منطقه به هر دلیل دچار آسیب شود، یزد دیگر تاب این همه آلودگی را نخواهد داشت.

اکبری با بیان اینکه شیرکوه در حال حاضر منطقه شکار ممنوع است و نمی توان اقدامات حفاظتی لازم را در آن انجام داد، عنوان کرد: ارتقا این منطقه و تبدیل آن به منطقه حفاظت شده در دستور کار محیط زیست قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: این مهم چند سالی است که در دستور محیط زیست قرار گرفته اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده زیرا برای تحقق ارتقا شیرکوه، پرونده آن باید مورد بررسی و تایید دستگاه های مختلف قرار گیرد.

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان یزد یادآور شد: در حال حاضر پرونده از استان یزد خارج شده و در سازمان جنگلها و مراتع طبیعی در انتظار تایید است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ‌ تخریب چشم اندازهای طبیعی را از چالشهای زیست محیطی استان یزد برشمرد و افزود: در شرایط اقلیمی استان یزد باید توجه ویژه ای به سرمایه هایی نظیر شیرکوه شود.

اکبری تصریح کرد: حتی اگر امروز هم برای حفظ شیرکوه برنامه ارائه و اجرایی شود، دیر است و معتقدیم هر چه زمان از دست برود، نجات شیرکوه دشوارتر و در برخی موارد غیرممکن خواهد بودو در عمل کاری نمی توان برای آن انجام داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار