نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شهدا در فرهنگ سیاسی دنیا اثر گذاشتند، تاکید کرد: شهدا کتاب‌های علوم سیاسی و علوم نظامی دنیا را عوض کردند.
کد خبر: ۴۹۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 07 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، آیت الله محمود محمدی‌عراقی در مراسم اولین سالگرد شهادت شهیدان اکبر نظری و حسین علیخانی دو شهید مدافع حرم استان کرمانشاه که و با حضور جمعی از مسئولین استان، خانواده این دو شهید والامقام و مردم مومن و انقلابی کرمانشاه در مسجد آیت الله بروجردی برگزار شد، با اشاره به نقش مهم شهدا در امنیت و آرامش کشور، اظهار کرد: اگر مدافعان حرم نبودند، آرامش و امنیت کنونی در کشور حاکم نبود.

محمدی عراقی با تاکید بر اینکه امروز نام امام حسین(ع) دیگر فقط محدود به عاشورا و کربلا نیست، افزود: به برکت وجود شهدا امروز نام امام حسین(ع) به واحد فرهنگ پرقدرت سیاسی و نظامی دنیا تبدیل شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام اگرچه به قدرت مادی و ظاهری هم اهمیت می‌دهد اما بر مبنای قدرت معنوی می باشد، تاکید کرد: اگر در دانشگاه های بزرگ دنیا مولفه‌های قدرت را قدرت نظامی و بمب اتم  و یا قدرت سیاسی و اقتصادی و... می‌دانند، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از عوامل مادی، عوامل معنوی  به عنوان عامل قدرت مطرح هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا معادلات جهانی را بر هم زدند، بیان کرد: امروز وقتی در دانشگاه های بزرگ دنیا از مولفه های قدرت سخن می گویند، حتی اساتیدی هم که هیچ اعتقادی به وجود خداوند ندارند مجبورند در تدریس خود از عامل خدایی به عنوان یکی از مولفه های قدرت یاد کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری به بیان چرایی ایستادگی ایران اسلامی در چهار دهه گذشته در برابر بزرگترین قدرت‌های جهانی با وجود همه فشارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... پرداخت و مهمترین عامل این ایستادگی را عامل خدایی عنوان کرد.

وی بیان کرد: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران قدرت های جهانی پیش بینی می کردند که جریان انقلاب ما دو، سه ماه بیشتر دوام نمی‌آورد و در دوران جنگ تحمیلی نیز 

صدام در برنامه داشت تا یک هفته ای تهران را بگیرد، لذا عامل خدایی چه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از گذشته چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی رمز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

محمدی عراقی با یادآوری اینکه دشمنان می‌خواستند ایران را به ایرانستان تبدیل کنند، بیان کرد: آنها می خواستند قومیت ها و مذاهب را به جان هم انداخته و از این طریق کار انقلاب را تمام کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تبریک عید ولایت غدیر خم،  کلمه ولایت را دارای بار ارزشی بالا عنوان کرد و افزود: تاکنون آنطور که باید به عمق این کلمه توجه نکرده‌ایم.

محمدی عراقی با تاکید بر اینکه واژه ولایت معنای بلند و عمیقی دارد، غدیر را مورد اتفاق همه مسلمانان برشمرد و افزود: غدیر شیعه و سنی ندارد و به همه مسلمانان تعلق دارد .


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار